חזרה לEmployer Branding

כיצד לבנות תוכנית מיתוג מעסיק ל- 2023

כשמדובר ביצירת תוכנית מיתוג מעסיק לשנת 2023, ישנם מספר גורמים מרכזיים שיש לקחת בחשבון. כמה רעיונות איך לגשת לזה כוללים:

  1. זיהוי קהל היעד: בראש ובראשונה, צריך להיות בעלי הבנה ברורה את מי אתם מנסים למשוך כעובדים פוטנציאליים. זה יעזור לכם להנחות את המסרים והאסטרטגיות שבהן אתם משתמשים במאמצי מיתוג המעסיק שלכם.
  2. הצעת ערך ייחודית: מה גורם לחברה שלכם לבלוט על פני מעסיקים אחרים? מהן ההטבות העיקריות שאתם מציעים לעובדים שלכם? אתם צריכים להיות מסוגלים לבטא זאת בבירור לעובדים פוטנציאליים כדי לייחד את עצמכם.
  3. יצירת מותג מעסיק עקבי: מותג המעסיק שלכם צריך לבוא לידי ביטוי בכל דבר, מאתר החברה וחשבונות מדיה חברתית ועד לפרסומי דרושים ואינטראקציות עם עובדים. חשוב לקבל מראה, תחושה ומסר עקביים בכל נקודות המגע הללו כדי ליצור חווית מותג מגובשת.
  4. מנפו תמיכה בעובדים: העובדים שלכם הם אחד הנכסים הטובים ביותר בכל הנוגע למיתוג מעסיק. עודדו אותם לשתף את החוויות והתובנות שלהם לגבי העבודה בחברה במדיה חברתית ובפלטפורמות אחרות. זה יכול לעזור לבנות אמון ואמינות עם עובדים פוטנציאליים.
  5. השקיעו ביוזמות מיתוג מעסיק: מיתוג מעסיק אינו רק יצירת סלוגן קליט או לוגו. מדובר בהשקעה ביוזמות שיעזרו לשפר את חווית העובדים ולבנות מוניטין חיובי לחברה. זה יכול לכלול דברים כמו מתן הזדמנויות לפיתוח מקצועי, מתן אפשרויות עבודה גמישות ויצירת תרבות מקום עבודה חיובית ומכילה.
  6. מדידה ולהערכת המאמצים שלכם: כמו בכל יוזמה שיווקית, חשוב לעקוב ולמדוד את הצלחת מאמצי מיתוג המעסיק שלכם. זה יעזור לזהות מה עובד ומה לא, ולהתאים את האסטרטגיה שלכם בהתאם.

כל הדברים שציינתי למעלה היו רלוונטיים גם למאמצים שלכם בשנת 2022, ובכל זאת מה אפשר לשנות או להוסיף בתוכניות לשנת ב-2023?

קשה לומר במפורש מה צריך להיות שונה בתוכניות מיתוג מעסיקים לשנת 2023 בהשוואה לשנת 2022, מכיוון שזה יהיה תלוי במספר גורמים, כולל המטרות והאתגרים הספציפיים של החברה, כמו גם מגמות  
והתפתחויות רחבות יותר בתפקיד השוק והכלכלה. עם זאת, כמה תחומי מיקוד פוטנציאליים למיתוג מעסיק ב-2023 יכולים לכלול:

ההשפעה המתמשכת של מגיפת COVID-19: למגיפה הייתה השפעה עמוקה על הדרך שבה אנשים עובדים ועל סדרי העדיפויות של מחפשי העבודה. מעסיקים יצטרכו לשקול כיצד לטפל בשינויים הללו ולהתאים את מאמצי מיתוג המעסיק שלהם בהתאם.

עליית מגמת העבודה מרחוק: חברות רבות אימצו עבודה מרחוק בתגובה למגיפה, ומגמה זו צפויה להימשך גם כשהמצב ישתפר. מעסיקים יצטרכו להדגיש את היתרונות של עבודה מרחוק ואת הכלים והתמיכה שהם מציעים כדי לאפשר לעובדים לעבוד ביעילות מכל מקום.

החשיבות הגוברת של גיוון, שוויון והכלה: מחפשי עבודה מחפשים יותר ויותר מעסיקים שמתעדפים את DEI, וזה ימשיך להיות מוקד מרכזי בשנת 2023. מעסיקים יצטרכו להציג את הצעדים שהם נוקטים כדי ליצור מגוון, מקום עבודה שוויוני ומכיל.

שימוש בטכנולוגיה בתהליך הגיוס: לטכנולוגיה יש תפקיד מרכזי באפשרות עבודה מרחוק ותמשיך להוות כלי חשוב למעסיקים בתהליך הגיוס. מעסיקים יצטרכו להדגיש את הטכנולוגיות שבהן הם משתמשים כדי להפוך את תהליך הגיוס ליעיל ואפקטיבי יותר.

הצורך בלמידה ופיתוח מתמשכים: בעולם המשתנה במהירות, חשוב מתמיד שלעובדים תהיה ההזדמנות ללמוד ולצמוח בקריירה שלהם. מעסיקים יצטרכו להציג את הזדמנויות הפיתוח המקצועי שהם מציעים כדי לעזור לעובדים להישאר בקדמת העקומה.

ישנן הזדמנויות רבות ושונות לפיתוח מקצועי שמעסיקים יכולים להציע כדי לעזור לעובדים להישאר בקדמת העקומה. כמה דוגמאות כוללות:

תוכניות הכשרה פורמליות: זה יכול לכלול דברים כמו סדנאות, סמינרים וקורסים מקוונים במגוון נושאים הרלוונטיים לתפקידים וליעדי הקריירה של העובדים.

תוכניות חונכות: זיווג עובדים עם עמיתים מנוסים יותר יכול להיות דרך מצוינת לספק הדרכה ותמיכה לצמיחה מקצועית.

רשתות פנימיות ואירועי שיתוף ידע: אירוח אירועים שבהם העובדים יכולים להתחבר זה לזה וללמוד מניסיונו של זה יכול להיות דרך חשובה להקל על הלמידה וההתפתחות.

כנסים ואירועים חיצוניים: עידוד עובדים להשתתף בכנסים ואירועים בתעשייה יכול לספק להם חשיפה לרעיונות ונקודות מבט חדשות, כמו גם הזדמנויות נטוורקינג.

משאבי למידה מקוונים: חברות רבות מספקות גישה לפלטפורמות למידה מקוונות, כגון LinkedIn Learning או Coursera, המציעות מגוון רחב של קורסים וחומרי למידה במגוון נושאים.

חוויות למידה בעבודה: מתן הזדמנויות לעובדים לעבוד על פרויקטים מאתגרים, לנסות תפקידים חדשים או לקחת על עצמם אחריות נוספת יכולה להיות דרך מצוינת לעזור להם לפתח מיומנויות חדשות ולצמוח בקריירה שלהם.

כיצד הטכנולוגיה הולכת להשפיע על תהליך הגיוס ב-2023?

השימוש בטכנולוגיה בתהליך הגיוס צפוי להמשיך להתפתח ולעלות בחשיבותו בשנת 2023. כמה דרכים שבהן הטכנולוגיה עשויה להשפיע על תהליך הגיוס כוללות:

ראיונות וירטואליים: עם עליית העבודה מרחוק, סביר להניח שיותר ויותר ראיונות יערכו באופן וירטואלי, באמצעות כלי ועידת וידאו כמו זום או סקייפ. זה יכול להקל על מעסיקים ליצור קשר עם מועמדים מכל מקום, ויכול לעזור ליצור תהליך גיוס יעיל וחסכוני יותר.

סינון אוטומטי של קורות חיים: חברות רבות משתמשות כיום בכלי תוכנה כדי לעזור להן לסנן מספר רב של קורות חיים ולזהות את המועמדים המתאימים ביותר. כלים אלה משתמשים באלגוריתמים של בינה מלאכותית ולמידת מכונה כדי לנתח קורות חיים ולזהות מיומנויות וחוויות מפתח.

הערכות מקוונות: מעסיקים רבים משתמשים כיום בהערכות מקוונות כדי להעריך את הכישורים והיכולות של המועמדים. אלה יכולים לכלול מבחנים של מיומנויות טכניות, יכולות קוגניטיביות או תכונות אישיות, ויכולים לעזור למעסיקים לקבל החלטות עובדים מושכלות יותר.

מדיה חברתית ופלטפורמות מקוונות אחרות: מעסיקים משתמשים יותר ויותר במדיה חברתית ובפלטפורמות מקוונות אחרות כדי ליצור קשר עם מועמדים פוטנציאליים וללמוד יותר על הניסיון והכישורים שלהם. זה יכול לכלול דברים כמו שימוש בלינקדאין כדי לחפש מועמדים עם מיומנויות וחוויות ספציפיות, או שימוש בטוויטר או בפלטפורמות אחרות של מדיה חברתית כדי לתקשר עם מועמדים פוטנציאליים ולבנות מותג מעסיק חיובי.

ניתוח נתונים: ככל שיותר ויותר נתונים נוצרים בתהליך הגיוס, מעסיקים משתמשים בכלי ניתוח מתקדמים כדי לעזור להם לקבל החלטות גיוס טובות יותר. זה יכול לכלול דברים כמו ניתוח מגמות בנתוני מועמדים לעבודה כדי לזהות צווארי בקבוק פוטנציאליים בתהליך הגיוס, או שימוש בניתוח חיזוי כדי לזהות אילו מועמדים צפויים להצליח בתפקיד נתון.

מה יהיו מגמות ה-DEI לשנת 2023 במקום העבודה?

כמה מגמות DEI פוטנציאליות שיכולות להופיע בשנת 2023:

המשך התמקדות בגיוון והכלה: בשנים האחרונות גוברת ההכרה בחשיבות הגיוון וההכלה במקום העבודה, ומגמה זו צפויה להימשך גם בשנת 2023. המעסיקים יצטרכו להמשיך ולהתמקד בבניית מגוון והכלה. צוותים מכילים, ויצירת תרבות מקום עבודה שתומכת ומעריכה גיוון.

דגש על שוויון: בנוסף לגיוון והכלה, הון עצמי צפוי להיות גם מוקד מרכזי בשנת 2023. מעסיקים יצטרכו לנקוט בצעדים כדי לטפל בחסמים מערכתיים ולהבטיח שלכל העובדים יהיו הזדמנויות שוות להצליח ולהתקדם בקריירה שלהם.

השפעת מגיפת COVID-19: למגיפה הייתה השפעה עמוקה על החברה והכלכלה, והיא הדגישה רבים מחוסר השוויון הקיים בחברה שלנו. מעסיקים יצטרכו לשקול כיצד לטפל בבעיות אלו ולתמוך בעובדים שלהם שאולי הושפעו באופן לא פרופורציונלי מהמגיפה.

עליית העבודה מרחוק: המעבר לעבודה מרחוק הביא אתגרים והזדמנויות חדשות בכל הנוגע ל-DEI. מעסיקים יצטרכו למצוא דרכים לתמוך ולערב את העובדים המרוחקים שלהם, ולהבטיח שהם נכללים ומוערכים כחלק מהצוות.

התמקדות גוברת ב – intersectionality: בשנים האחרונות גוברת ההכרה בחשיבות בהצטלבויות של זהויות שונות, כגון גזע, מגדר ונטייה מינית. בשנת 2023, מעסיקים יצטרכו לנקוט בגישה צולבת ל-DEI ולשקול כיצד זהויות שונות מצטלבות ומתקשרות.

עם קיצוצי כוח אדם נרחבים של חברות רבות במשק, האם מיתוג מעסיק עדיין נחוץ בשנת 2023?

אמנם זה נכון שחברות מסוימות עשויות להתמודד עם קיצוצים ואתגרים פיננסיים בשנת 2023, אך מיתוג מעסיק עדיין חשוב מסיבות רבות. הנה כמה סיבות מרכזיות מדוע מיתוג מעסיק חשוב, גם בתקופות של אי ודאות כלכלית:

משיכת כישרונות מובילים: בשוק עבודה תחרותי, מיתוג מעסיק יכול לעזור לחברה להתבלט ולמשוך את המועמדים הטובים והמבריקים ביותר. על ידי הצגת היתרונות וההזדמנויות שהחברה מציעה, תוכלו להפוך את החברה למושכת יותר לעובדים פוטנציאליים.

שימור כישרונות מובילים: השקעה במיתוג מעסיק יכולה גם לעזור לשמר את העובדים המובילים. על ידי יצירת תרבות מקום עבודה חיובית ומרתקת, מתן הזדמנויות להתפתחות מקצועית ומתן סביבה תומכת ומכילה, אתם יכולים לעזור לשמור על העובדים שלכם מאושרים ומעורבים, ולהפחית את התחלופה.

בניית אמון ואמינות: מותג מעסיק חזק יכול לעזור לבנות אמון ואמינות עם עובדים פוטנציאליים, לקוחות ובעלי עניין אחרים. על ידי הצגת ערכי החברה והצעדים שאתם נוקטים כדי ליצור תרבות חיובית במקום העבודה, ניתן לבנות אמון ולטפח מוניטין חיובי לחברה שלכם.

בידול החברה: בשוק צפוף, יכול להיות לחברות קשה לבדל את עצמן מהמתחרות שלהן. מותג מעסיק חזק יכול לעזור לייחד את החברה ולהפוך אותה לאטרקטיבית יותר עבור עובדים פוטנציאליים.

שיפור חווית העובד: בסופו של דבר, מיתוג מעסיק עוסק ביצירת חוויה חיובית ומרתקת לעובדים. על ידי השקעה במיתוג מעסיק, ניתן לעזור ליצור סביבת עבודה מהנה ומספקת יותר, שיכולה להוביל לרמות גבוהות יותר של שביעות רצון ופרודוקטיביות בעבודה.

מצאתם את הפוסט הזה רלוונטי לכם?

הירשמו למטה לניוזלטר שלי

Employer Branding Plans 2023

הישארו מעודכנים