חזרה לEmployer Branding

מה 'עובדי בומרנג' אומרים על מותג המעסיק שלכם

כאשר שינויים בעבודה מציפים את הפיד שלכם – שימו לב שיש יותר עובדי 'בומרנג' מאי פעם.

לפעמים עובדים "בומרנג" חוזרים (חוזרים לחברה שבה עבדו בעבר) כי הדשא במקום שהלכו אליו לא היה ירוק יותר. פעמים אחרות, ארגונים ומנהלים לא ידעו מה יש להם בצוות עד שהם נעלמו ולכן הם גייסו את הכוכב העל בחזרה. כמו כן, היו כל כך הרבה הזדמנויות עבודה שנפתחו, נסגרו ונפתחו מחדש במהלך מגיפה בלתי צפויה, עד שעוד הזדמנויות התיישרו כדי שהכישרונות יחזרו.

בלי קשר, יותר עובדים חוזרים למנהלים, לתרבויות ולחברות שהם עזבו. עובדי בומרנג מראים הוכחה למותג מעסיק כל כך חזק שהוא מושך עובד פעמיים.

אם אתם רוצים לבנות בומרנג בחזרה לתוך אסטרטגיית העובדים שלכם ואסטרטגיית הגיוס שלכם, הנה כמה רעיונות:

נרמלו את זה: בנו בומרנגים לתוך התרבות

כאשר בומרנגים קורים והם נחגגים, אתם שולחים הודעה לכל העובדים. חברי הצוות שעוזבים תמיד יזכרו שחזרה היא אופציה. זו הודעת גיוס רבת עוצמה.

VRBO חשף סיפורים מעובדים שחזרו בבומרנג: למה הם עזבו ולמה הם חזרו. לאחר מכן, הם שיתפו את הסיפורים האלה בסרטון כדי לחגוג:

זה חשוב גם אם אתם חברה שלוקחת סיכונים ומעודדת עובדים ללכת על הרעיון הגדול. העצמת האנשים שלכם לקחת את הסיכון וללכת לראות מה יש בחוץ היא דרך בלתי צפויה אך טבעית להרחיב את התרבות. נורמליזציה של הבומרנג הופכת את זה לבטוח עבור עובדים לקחת את 'הזריקה' שלהם, לקלוע או להחמיץ, בידיעה שאפשר לחזור לתרבות התומכת שלכם.

תנסחו את זה מחדש: עזיבה היא לא בגידה, זו צמיחה

תפסיקו להתייחס לחברי הצוות כאילו הם מתים לכם (ולחברה שלכם) פתאום כשהם עוזבים. עובד שעוזב את הצוות או את החברה שלכם זו אינה בגידה: זו צמיחה. עמיתכם לשעבר לוקח את כל מה שלמדו ממכם, מתפקידו ומהחברה שלכם ומיישם זאת בסביבה חדשה. זה משהו שצריך לחגוג אותו.

שנו את הלך הרוח שלכם לא בגלל שאתם חושבים שיש סיכוי גבוה יותר שהם יחזרו; לעשות את זה כי זה בריא יותר לאחל לאנשים טוב באמת ובתמים. החיים קורים, רעיונות גדולים מכים, הזדמנויות מופיעות; לפעמים זה לא אישי. וכשזה אישי (יש את הפתגם הישן שאנשים לא עוזבים חברות רעות, הם עוזבים מנהלים גרועים), אתם צריכים לעשות שלום עם החוויה המשותפת שלכם ולחגוג את הדבר הבא שיגיע לכולם.

לא סתם "לא לשרוף גשרים"; להאיר את הדרך קדימה בנרות:

Boomerang Employees

Boomerang Employees

Boomerang Employees

Boomerang Employees

תחגגו את זה! שתפו את זה! הכרה ציבורית עושה דרך ארוכה

לחנויות הקמעונאיות של אפל יש טקס "מחיאות כפיים" ביום האחרון של עובד לפני שהם ממשיכים הלאה.

שימו לב גם לטרנד החדש הזה: חברות ומנהלים מפרסמים הודעות אסירות תודה ואיחולים לחברי הצוות שלהם שעוזבים למשהו חדש.

הנה דוגמא לחברה שקיבלה חזרה עובדת הבומרנג שלהם: ברנדט לאוני שחזרה ל-Stories Inc.! בתמונות איך חגגו איתה בכנות בערוצים שלהם כשהיא נכנסה לתפקיד חדש מחוץ לחברה שלהם. ואח"כ הם נרגשים לקבל אותה בחזרה שנה וחצי מאוחר יותר.

 

Boomerang Employees

Boomerang Employees

האירו זרקור על חברי הצוות כשהם מגיעים, הולכים או חוזרים!

זה תמיד זמן מצוין ללכוד את הסיפורים של חברי הצוות ולהאיר אור על העבודה הנהדרת שלהם.

Employee Spotlights מחזקים את מעורבות העובדים ומעלים את הפרופיל התרבותי שלכם בקרב המועמדים. היום, יש צונאמי של תחלופה. מחקרים מראים שהכרה בעובדים קשורה ישירות לשימור: 55% מהעובדים המבקשים להחליף עבודה מציינים חוסר הכרה כסיבה העיקרית שלהם לעזיבה. 69% אומרים שתגמול והכרה טובים יותר יעודדו אותם להישאר.

אם הגשת הבקשות לעבודה צנחו וראיונות היציאה עלו, סימן שאתם צריכים לעשות משהו אחר. ספרו לעובדים ולמועמדים על התרבות המדהימה שלכם באמצעות התוכן השיווקי הטוב ביותר לגיוס: סיפורים. סיפורי עובדים הם הדרך הטובה ביותר לתקשר את מה שמייחד אתכם מול המועמדים.

 

 

מעוניינים לקבל פוסטים מהבלוג ישירות לאימייל שלכם? הירשמו למטה לניוזלטר שלי 

Employee Experience

הישארו מעודכנים