חזרה לEmployer Branding

9 דוגמאות נהדרות למיתוג מעסיק שיתנו לכם השראה ל- 2022

בתקופה שבה מועמדים מייחסים יותר ויותר ערך למוניטין של הארגון כמעסיק, גם ה-EVP וגם מותג המעסיק של הארגון חיוניים. עמידה ב-EVP שלכם – ועמידה בהבטחה שהבטחתם לעובדים שלכם – תגביר את המעורבות והאמון שלהם בכם כמעסיקים. יתרה מכך, זה יכול להפוך את העובדים הנוכחיים שלכם לשגרירים הטובים ביותר עבור מותג המעסיק וליצור דוגמאות מעולות למיתוג מעסיק כמו אלה המפורטות להלן.

 

  1. מולי – Mollie

Mollie הוא scale-up הולנדי ואחד ממעבדי (processors) התשלומים הצומחים ביותר באירופה.

מה מיוחד במיתוג המעסיק של מולי

דף 'אודות' של מולי מתאר בצורה יפה את מה שהארגון עוסק בו כולל ערכי הליבה שלו:

אנחנו מולי.

נוסדנו על האמונה שלכל אחד יש זכות לגדול.

לכן, אנחנו באמת מחפשים מה הכי טוב עבור הלקוחות שלנו, כמו גם עבור האנשים שלנו.

אנו מעודדים את האנשים שלנו לקחת סיכונים חכמים ולאמץ כישלונות אפשריים.

זה מאפשר לנו לבנות מוצרים ברמה עולמית המפשטים שירותים פיננסיים מורכבים.

המחויבות שלנו לצמיחה היא המאפשרת שלנו לדחוף את תעשיית התשלומים קדימה.

וזה מאפשר לחברות בכל הגדלים להתחרות בתנאים טובים יותר.

עבורנו, הצמיחה נמצאת ברעיון של הידיעה שדברים קטנים יכולים לעשות הבדל גדול.

זה מושרש במוצרים שלנו, מוטבע בתרבות שלנו, וזה מעניק לנו גישה ביקורתית על המצב הקיים.

כי התשלומים צריכים להיות ללא מאמץ.

וצמיחה צריכה להיות לכולם.

תהיה נאהב. להיות נוֹעָז. תהיה אותנטי.

אנחנו מולי.

אנחנו המייסדים של צמיחה.

כמועמדים אתם מקבלים מיד מה שהחברה הזו מייצגת ולמה לצפות אם אתם הולכים לעבוד עבורה. ביקור בדף הקריירה של מולי נותן רעיון אפילו טוב יותר. החל ב'היה אותנטי' באותיות גדולות ומודגשות, המסר לא יכול להיות ברור יותר.

בחזית המדיה החברתית, מולי מצליחה גם מנקודת מבט של מותג המעסיק. עמוד הלינקדאין של החברה, למשל, כולל את ה-Molies שהושלמו לאחרונה, סיפורים ומסעות של עובדים ופוסטים על תהליך הגיוס שלהם.

 

Employer Branding

Mollie Employer Branding

 

דוגמה מגניבה נוספת הן צילומי תדמית (Headshots) של העובדים. הם מתהדרים ב"מראה מולי" ייחודי שצלם החברה אף פיתח עבורו פילטר מיוחד. כתוצאה מכך, תמונות ממולי הן לוכדי עיניים אמיתיים ברשת.

 

Employer Branding

Mollie Headshots

 

  1. Chipotle  – צ'יפוטלה

Chipotle Mexican Grill היא רשת מסעדות שהמטה שלה בקליפורניה. למרות משבר COVID-19 והשפעתו ההרסנית על חלקים גדולים בתעשיית המסעדנות, צ'יפוטלה למעשה הרחיבה את עסקיה.

מה מיוחד במיתוג המעסיק של צ'יפוטלה

מנקודת מבט של מיתוג מעסיק, צ'יפוטלה מתמקדת בשלושה דברים: הטבות לעובדים, קידום מכירות והכללה.

כמעסיק, הדבר החשוב ביותר בכל הנוגע למתן הבטחות לעובדים ולמועמדים שלכם הוא, כפי שהוזכר קודם, שתקיימו את מה שאתם מדברים עליו.

נראה שצ'יפוטלה עושה עבודה מצוינת ועומדת בהבטחותיה: החברה שיפרה את תוכנית חופשת ההורות שלה בשנה שעברה, הוסיפה תוכניות בריאות הנפש להטבות שלה ב-2019, ויש לה המון הזדמנויות לפיתוח עובדים.

נוסף על כך, יותר מ-70% מהמנהלים הכלליים של החברה הם תוצאה של קידום פנימי ו-70% מכוח האדם שלה הם אנשים עם רקע מגוון.

עמוד הפייסבוק של החברה מציג אינספור דוגמאות של עובדי צ'יפוטלה שחולקים את חוויותיהם בעבודה בחברה. כל סיפור מוכיח שהארגון עומד במסרים המרכזיים של ה-EVP של התמקדות בהטבות לעובדים, קידום מכירות והכלה.

 

Employer Branding

Chipotle FB Page

 

הפוסטים החברתיים של צ'יפוטלה משתנים מאנשים שמדברים על:

  • איך הם הצטרפו לראשונה לחברה ועשו את דרכם להיות מנכ"ל
  • איך צ'יפוטלה עזר להם לפתח כישורי מנהיגות
  • מה זה אומר להיות הומו או טרנסג'נדר בצ'יפוטלה
  • איך הם בוגרי מכללות שעובדים בצ'יפוטלה ונהנים מתוכנית החזר שכר הלימוד של החברה
  • והרשימה עוד ארוכה…

 

Employer Branding

Chipotle Creers FB Page

 

במילים אחרות, עמוד הפייסבוק (והטוויטר) של צ'יפוטלה מראים לכולם שזו חברה שעושה בדיוק מה שהיא אומרת שהיא עושה. ככזו, זוהי אחת הדוגמאות הטובות ביותר למיתוג מעסיק שיש כיום.

  1. Electronic Arts (EA)

Electronic Arts (EA) היא חברת משחקי וידאו אמריקאית המפורסמת במשחקים פופולריים כמו FIFA, The Sims או Battlefield.

מה מיוחד במיתוג המעסיק של EA

אתר הקריירה של EA מספק למועמדים (פוטנציאליים) לעבודה, תמונה מוצקה של איך זה לעבוד בחברה ומה הם מעדיפים.

המועמדים יכולים לראות את המחויבות ש-EA עשתה להכלה ולגיוון, יחד עם דוגמאות קונקרטיות לפעולות שהם נקטו כדי לתמוך בכך בתוך ומחוץ לארגון. אלה כוללים את ה- Juneteenth (חג פדרלי בארצות הברית לציון שחרור העבדים האפרו-אמריקאים) ויום האישה הבינלאומי, כמו גם פעולות נגד אי צדק גזעני. בכך, EA מראה שהם באמת מקיימים את מה שהם מדברים עליו.

EA גם מציגה את מרכיבי המפתח של חבילת ההטבות שלהם תוך התמקדות ברווחת העובדים.

יתרה מכך, הם מפרטים את תהליך הגיוס הווירטואלי שלהם כדי לקבוע ולנהל את ציפיות המועמדים וגם מתארים כיצד הארגון תמך בעובדים לאורך מגיפת ה-COVID-19.

עיצוב העמוד הוא גם על המותג, וכולל תמונות רבות מהמשחקים של EA.

EA בונה את מותג המעסיקים שלהם גם על ידי שיתוף סיפורי עובדים. לא רק שיש להם ערוץ YouTube של InsideEA, הם גם משתמשים ב-LinkedIn כדי לשים זרקור על עובדים מכל העולם.

 

Employer Branding

EA

 

  1. טוני'ס שוקולוני – Tony's Chocolonely

Tony's Chocolonely היא חברה הולנדית המייצרת ומוכרת שוקולד סחר הוגן.

מה מיוחד במיתוג המעסיק של טוני

סרטון המניפסט שלהם, בתור התחלה.

 

הסרטון (עם אידריס אלבה מקריין) מספר הרבה על החברה ועל מה שהיא מייצגת: ליצור עולם שמציע רק 100% שוקולד מיוצר בצורה הוגנת וליהנות מאוד תוך כדי השגה של זה.

טוני עושה עבודה מצוינת בהפצת המשימה והערכים שלה בכל הזדמנות שיש להם. דוגמה מצוינת היא השוקולד שלהם ואפילו העטיפה שהוא מגיע בה. חפיסת השוקולד של טוני לא מחולקת למספר שווה של חתיכות שוקולד גדולות, כדי להזכיר לאנשים שגם הרווחים בתעשיית השוקולד אינם מחולקים בצורה הוגנת.

 

Employer Branding

Tony’s Chocolonely

 

החלק הפנימי של עטיפת הנייר שבה מגיע השוקולד מציין את המשימה של Tony's Chocolonely של עולם שיש בו רק 100% שוקולד נטול עבדים וכיצד הם מתכננים להגיע לשם.

אתר האינטרנט של החברה הוא תצוגה פנטסטית של אלמנט ההנאה והכייף שכל כך חשוב לחברה. דוגמה אחת היא הדרך שבה הם מציגים את צוות טוני (ראו למטה).

 

Employer Branding

Team Tony’s Chocolonely

 

  1. נטפליקס

נטפליקס הוא אחד משירותי הסטרימינג הידועים בעולם המציע מגוון רחב של תוכניות טלוויזיה, סרטים, סרטים דוקומנטריים עטורי פרסים ועוד.

מה מיוחד במיתוג המעסיק של נטפליקס

זו הפשטות והכנות (האכזרית) שלה.

עמוד הקריירה של נטפליקס מתחיל בקטע על התרבות (הלא) מפורסמת שלה. שלא כמו מה שאתם עשויים לצפות, תנחתו בדף מלא בהרבה טקסט, ללא סרטונים, תמונות או כל דבר אחר שיכול להסיח את דעתכם, רק מילים על רקע פשוט.

התרבות של החברה מתוארת בהרחבה ולא גורמת לדברים להיראות יפים יותר ממה שהם. לדוגמה, הם מדברים על מה נטפליקס מתכוונת בצוות חלומות, איך הם מאמינים שצוות צריך לתפקד, ואיך לא כולם עשויים להישאר בצוות אם הם לא יעברו את מה שנקרא מבחן השומרים (כלומר שהמנהל שלהם לא ילחם לשמור אותם אם הם היו עוזבים).

הם גם מאוד כנים לגבי מדיניות התגמול שלהם, שהיא לשלם לעובדים מה- personal market שלהם (במקום העלאה של 2% עבור 'הוֹלֵם' והעלאה של 4% עבור 'נהדר', כלשונם). זה גם אומר שעובדים מסוימים יקבלו שכר גבוה יותר מאחרים אם שווי השוק שלהם יעלה.

עבור אותם מועמדים שמעדיפים לצפות בסרטון, עמוד הקריירה של החברה כולל גם סרטון של מנכ"ל נטפליקס, בו הוא מדבר על מה שלמד בנטפליקס במשך 20 שנה. גם הוא מדבר בגילוי לב ומצייר תמונה מציאותית של איך זה לעבוד בנטפליקס.

 

 

  1. PetSmart

PetSmart היא קמעונאית מובילה בתחום חיות המחמד בארה"ב ובקנדה.

מה מיוחד במיתוג המעסיק של PetSmart

ל-PetSmart יש מסר מאוד פשוט בתחילת עמוד הקריירה שלהם: כל מי שעובד שם אוהב חיות מחמד. התשוקה הבסיסית הזו לחיות מחמד היא שמביאה את תרבות החברה לחיים ומאחדת את אנשיה.

מבחינת מותג המעסיק, החברה שיתפה בתחילה בעיקר תמונות על גורים וחתלתולים. אולם כעת, הם משרים סיפורים נוספים על מנת שהמועמדים יוכלו לראות את עצמם בצורה טובה יותר בתפקיד וליצור קשר אישי יותר.

לדברי דני קאופמן, מנהל מותג התעסוקה ב-PetSmart, יצירת #LifeAtPetSmart הייתה דרך מצוינת עבור PetSmart לצלול לתוך תוכן שנוצר על ידי עובדים ומשהו ששימש כמאחד בין כל השותפים שלהם.

 

Employer Branding

PetSmart

 

הן באתר האינטרנט שלה והן בערוצי המדיה החברתית השונים שלה PetSmart עושה עבודה מצוינת בהעברת אהבתה לחיות המחמד וכמובן לאנשיה, הן בתמונות והן במילים.

  1. Eventbrite

Eventbrite היא פלטפורמת כרטיסים בשירות עצמי גלובלית לחוויות חיות המאפשרת לכל אחד ליצור, לשתף, למצוא ולהשתתף באירועים.

מה מיוחד במיתוג המעסיק של Eventbrite

Eventbrite עושה עבודה מצוינת בלהראות לעובדים שהיא מקשיבה להם ובלהראות למועמדים שזו חברה שנמצאת בחזית ההתפתחויות האחרונות בעולם העבודה. כיצד הם עושים זאת?

עובדי החברה, המכונים גם בריטלינגס, הביעו רצון ליותר גמישות, אופציונליות והעצמה. Eventbrite הגיבה בפיתוח פילוסופיית מקום העבודה שלה; כאשר המשרדים ייפתחו מחדש, זה ייתן לעובדים שלוש אפשרויות לבחירה:

  • עבודה 4-5 ימים בשבוע במשרד hub
  • שילוב של עבודה וירטואלית ועבודה במשרד, שהייה במשרד בין 1-3 ימים בשבוע
  • מרוחק לחלוטין
Employer Branding

Eventbrite workplace philosophy

 

היוזמה הזו תואמת לחלוטין חלק מהמסרים של החברה בעמוד הקריירה שלה: 'אנחנו יודעים כשאתה שמח ובריא, אתה עושה את העבודה הכי טובה שלך' ו'בחר מה שהכי מתאים לך' דוגמה מצוינת לחברה שעושה את מה שהיא מבטיחה ב-EVP שלה.

  1. מריוט אינטרנשיונל – Marriott

למריוט אינטרנשיונל 30 מותגי מלונות ידועים ב-131 מדינות ברחבי העולם.

מה מיוחד במיתוג המעסיק של מריוט

בליבת ה-EVP של Marriott נמצאת האמונה של הארגון שהבסיס להצלחתו תלוי ברווחתם של אנשיהם.

ככאלה, הם התחייבו להפוך את מקום העבודה שלהם לסביבה שבה הצרכים הרגשיים, הפיזיים והפיננסיים של האנשים שלהם חשובים. סביבה שבה כל עובד מרגיש כמו חבר מוערך בצוות. מקום שבו אנשים מונעים לעשות שינוי בקהילות שלהם. הם קוראים לזה TakeCare.

 

Employer Branding

Marriott Creers

 

ערוצי המדיה החברתית השונים של החברה מציגים אינספור דוגמאות למה שמריוט עושה כדי לעמוד בהבטחתה.

בפייסבוק, באינסטגרם ובלינקדאין יש, למשל, הרבה תוכן על מה שהחברה עושה כדי לתמוך ולשפר את רווחתם של השותפים שלהם. יש גם תוכן רב על מאמצי הארגון על גיוון והכלה.

 

Employer Branding

Marriott Careers

 

מריוט באמת עושה עבודה מצוינת בעמידה במילה שלה והיא אחת הדוגמאות הטובות יותר למיתוג מעסיק.

  1. Innocent

Innocent היא חברה שנוסדה במקור בבריטניה שמייצרת שייקים ומיצים.

מה מיוחד במיתוג המעסיק של Innocent

חמשת הערכים של Innocent הם: טבעי, יזמי, אחראי, מסחרי ונדיב. כפי שהם מנסחים זאת בעצמם: 'חמשת הערכים האלה משקפים את מה שאנחנו, איך אנחנו עושים דברים ואיפה אנחנו רוצים להיות.' ואחריו קצת הומור בריטי טיפוסי: "They hang above every loo in the building so we get to look at them every day"

הן בעמודי הפייסבוק והן בדפי האינסטגרם שלהם, Innocent מראה כיצד היא עומדת בערכים הללו. דוגמה טובה היא יוזמת הסריגה שלהם; אנשים סורגים כובע קטן, Innocent מוכר אותו בשייק והכסף הולך ל-Age UK. בכל שנה, החברה גם נותנת לפחות 10% מהרווחים שלה לצדקה.

 

Employer Branding

Innocent knitting and crochet

עמוד הלינקדאין של החברה מתמקד יותר במה ש- Innocent עושה לעובדיה. הוא כולל פוסטים על מאמצי הגיוון וההכלה של החברה, היצע ה-L&D שלה, המלצות של עובדים, דרך העבודה שלה ועוד.

 

Employer Branding

Innocent Linkeding Page

 

מה שמאוד מיוחד בכל התקשורת של Innocent הוא שהיא משובצת בהומור מה שהופך אותה למרתקת ומהנה מאוד – ולאחת הדוגמאות האהובות למיתוג מעסיק.

לסיום…

דוגמאות טובות למיתוג מעסיק מגיעות בצורות ובגדלים רבים ומגוונים, ומתעשיות שונות. ככל שמועמדים מסתכלים יותר ויותר על איך זה באמת לעבוד בחברה, מותג המעסיק שלכם הופך חשוב יותר ויותר.

אם אתם מחפשים להגביר את פעילות מיתוג המעסיק שלכם השנה, תוכלו לקבל הרבה השראה מהחברות המפורטות במאמר זה.

 

אם אהבתם מה שקראתם, הירשמו למטה לניוזלטר שלי

Employer Branding

הישארו מעודכנים