חזרה לEmployer Branding

הדרכים שבהן למידה והתפתחות לעובדים עוצר את הגאות של ה'התפטרות הגדולה'

זו מציאות ידועה. חברות מרגישות את האפקט של 'ההתפטרות הגדולה' מכיוון שלמספר שיא של עזיבות עובדים יש השפעה עמוקה על כוח העבודה ברחבי המדינה ובעולם.

יחד עם זאת, יש חלק אחר לגמרי במגמה הזו. ברור שההתפטרות הגדולה אינה עזיבה של עובדים אשר עוזבים עבודות כולם באותו הזמן, וזו הסיבה שרבים תייגו מגמה זו כ"ערבוב מחדש"  ("Great Reshuffling") במקום זאת. עובדים מתפטרים במספר שיא מכיוון שהם מחפשים עבודה בחברות שמתאימות לערכים ולשאיפות הקריירה שלהם. מלבד הטרמינולוגיה, התופעה האחרונה חשפה היבטים מיושנים של סידורי עבודה מסורתיים הזקוקים לעיצוב מחדש, במיוחד פיתוח ולמידה של כוח אדם.

כדי לשמור על כישרונות מובילים בסביבה של היום, מעסיקים צריכים להציע יותר מסתם שכר גבוה וחבילת הטבות בסיסיות. עובדים נשארים בחברות כשהם יודעים שהארגון מחויב לפיתוח המקצועי שלהם ומספק הזדמנויות ל-L&D (learning and development) שמובילות לתוצאות מוחשיות בקריירה.

הנה דרכים משכנעות שתוכנית למידה והתפתחות לכוח אדם, מעוצבת אסטרטגית, מעצימה חברות לטפח קשרי עובדים פרודוקטיביים וארוכי טווח עם כישרונות מובילים,
ובכך עוזרת לבלום את גל ההתפטרות הגדול.

להצמיח תוצאות הדרגתיות לטווח ארוך

שימור אינו אתגר חדש – הוא קיים וימשיך להיות בראש מעייניו של מעסיקים הרבה אחרי שההתפטרות הגדולה חלפה. לכן זה קריטי למקד את המאמצים בפתרונות מדרגיים לטווח ארוך במקום בתיקונים מהירים כגון בונוסים חד פעמיים והטבות אחרות שגורמות לעובדים להישאר רק לטווח הקצר.

למרות שפיתוח מקצועי של כוח האדם הוא רק חלק אחד מהמשוואה לאסטרטגיית שימור עובדים לטווח ארוך, זה בהחלט חשוב. מחקר מגלה כי טיפוח יעיל של תרבות למידה בריאה מוביל לעובדים מחויבים יותר ומשפר את ביצועי החברה הכוללים. דוח שנערך לאחרונה הראה כי 94% מהעובדים אמרו שהשקעה בהכשרה ולמידה היא אחת הסיבות העיקריות לכך שהם יחליטו להישאר בתפקיד זמן רב יותר.

מתן הזדמנויות לפיתוח ולמידה לעובדים מציע תחושת מטרה ברורה, מעניק יותר משמעות לעבודה היומיומית, מראה לעובדים שהם מוערכים ופיתוח הקריירה שלהם הוא בראש סדר העדיפויות. כמעסיקים, יש לכם גם אפשרות להרחיב הצעות למידה ופיתוח גם לבני משפחה של העובדים. זה מחזק עוד יותר מחויבות ארוכת טווח לשיפור חייהם של האנשים שלכם והקהילות שלהם.

מנקודת מבט אסטרטגית, שמירה על מעורבות העובדים בדרך זו מובילה לשיפור בשיעורי שימור הכישרונות תוך חיזוק הצינור הפנימי שלכם גם לתפקידים עתידיים.

דוגמא נהדרת: גלו כיצד Uber השיקה את תוכנית התגמולים של Uber Pro שמשנה את החיים כדי לספק 100 אחוז כיסוי שכר לימוד לנהגים מתאימים, לאנשי משלוח ולבני משפחתם.

בנו את הדרך למסלולי קריירה והזדמנויות התפתחות

עובדים רבים חושבים לא רק על איך הם עובדים, אלא גם על מדוע הם עובדים. ברובם המכריע, העובדים של היום רוצים משרות שמציעות מסלולי קריירה טובים יותר וחזקים יותר.

לדוגמה, McDonald's Archways to Opportunity היא תוכנית לחינוך עובדים זכאים, המציעה להם את ההזדמנות לסיים את לימודיהם בקולג', לזכות בתעודת בגרות, ללמוד אנגלית כשפה שנייה ולקבל גישה לשירותי ייעוץ. השפעת התוכנית כוללת מתן גישה לחינוך ליותר מ-65,000 אנשים, בארה"ב בלבד. לתוכנית יש גם תוצאה עסקית חיובית עבור מקדונלד'ס – מחקר הראה כי ההשתתפות בתוכנית Archways נמצאת בקורלציה עם שיעור שימור עובדים גבוה ב-20%.

חשוב לזכור שנאמנות נובעת מהדדיות. כדי שהעובדים ישקיעו את זמנם ומרצם בארגון, מנהלי החברות צריכים להתחייב כלפיהם בתמורה. מתן הזדמנויות חינוך משנות חיים היא דרך משמעותית לבטא מפת דרכים מציאותית ומעשית לצמיחת קריירה.

טיפוח תרבות עם איכויות שהעובדים רוצים

בסביבה של ימינו, גישה מודרנית לחינוך כוח אדם מעמידה ארגונים בעמדה טובה יותר לשמר כישרונות מובילים על ידי השקעה בצמיחתם, טיפוח תחושת הכלה וגרימה לאנשים שלהם להרגיש מוערכים. עם זאת, כשמדובר במנהלים בכירים שמעריכים מדוע עובדים עוזבים, רבים מהם טועים בהערכתם. לדוגמה, מחקר שנערך לאחרונה על ידי מקינזי מראה שמעסיקים ואנשיהם אינם מתואמים בציפיות.

 

 

תוכנית לחינוך כוח אדם המקדמת תרבות למידה חזקה לא רק מראה לכל העובדים שהם מוערכים, היא גם יכולה לשבור מחסומים חברתיים וכלכליים, לספק תחושת שייכות ולגשר
על פערי מיומנויות.

חינוך הוא גורם שוויון גדול. לא רק שתוכנית חינוך לכוח העבודה מעודדת אנשים להישאר, אלא שהיא גם מספקת גישה שווה למשאבים שייתכן שלא הייתה בעבר גישה
לעובדים עם ייצוג נמוך.

אם לוקחים בחשבון את כל זה, ברור שטיפוח תרבות למידה דינמית ומשגשגת בתוך הארגון שלכם היא החלטה אסטרטגית שיכולה לעזור טוב יותר לשימור עובדים.

לסיכום…

ישנו עולם חדש של עבודה שנפרש מולנו, עם אתגרים והזדמנויות חדשות לשימור עובדים. על רקע ההתפטרות הגדולה, פיתוח הקריירה של עובדים יכול להוות היבט מפתח לפתרון ארוך טווח בר קיימא לבעיות תחלופת/שימור עובדים כעת ולשיבושים עתידיים.

האם אתם יכולים להשקיע בחוויית עובדים מספקת יותר על ידי מתן הזדמנויות חינוך לכוח העבודה שעוזרות לשמר עובדים? התשובה היא כן.

תתחילו היום לבנות פתרון מותאם אישית לפיתוח ולמידה של עובדים שיענה על אתגרי כוח העבודה המובילים שלכם.

workforce education stems

הישארו מעודכנים