חזרה לMarketing

כיצד ליצור דוח מדיה חברתית

יצירת דו"חות היא חובה וחלק בלתי נפרד מכל פעילות ניהול של מדיה חברתית. בלי דיווח, אתם נכנסים 'על עיוור' לשיווק במדיות השונות. דיווחי מדיה חברתית מראים לכם מה עובד ומה לא. הדו"חות השוטפים המספקים סקירה כללית של ההתקדמות שלכם בתחום החברתי, על פני פרק זמן מסוים, חיוניים לבנייה או שינוי האסטרטגיה שלכם.

ללא קשר לסוג הדו"ח שאתם מעוניינים לייצר, תהליך הליבה דומה. להלן ארבעה שלבים שיש לבצע כדי ליצור כל סוג של דיווח במדיה חברתית מאפס:

שלב 1: הגדירו את המטרות שלכם

לפני שאתם עושה משהו, אתם צריכים להבין למה אתה עושים אותו. דו"ח מקיף של מדיה חברתית המוקדש לפעילות השוטפת שלכם ישקף אם הגעת ליעדים שלכם, איך האסטרטגיות שלכם עובדות ומהן ההצלחות שלכם. זה גם יסביר את כל הכשלים, ויראה לכם את הדרכים לטפל בהם ביעילות.

הגדרת יעד מדיה חברתית הוא הצהרה לגבי מה אתם רוצים להשיג עם הפעילות השיווקית שלכם. היעד יכול לחול על כל דבר, החל מקניית מודעה בודדת, או שאתם יכולים ליצור יעדי קמפיין במדיה חברתית.

אז איך מגדירים יעדים?

ספֵּצִיפִי:

מה בדיוק אתם רוצים להשיג? זה בסדר להתחיל עם כיוון כללי, אבל המטרה הסופית שלכם צריכה להיות מדויקת ככל האפשר.

מָדִיד:

איך תדעו מתי השגתם את המטרה שלכם? אם אינכם יכולים למצוא כמה אינדיקטורים ניתנים לכימות כדי להגדיר הצלחה, ייתכן שהמטרה שלכם לא מספיק ספציפית.

חישבו באילו מדדים חברתיים אתם יכולים להשתמש כדי למדוד את הצלחתכם.

בר השגה:

הגדרתם יעד ריאלי ברשתות החברתיות? אם המטרה שלכם היא להגיע למיליון שקל במכירות, ורק אתמול השקתם את העסק שלכם, לא הגדרתם יעד טוב במיוחד. נסו להתחיל את המסע הארוך הזה עם צעד ראשון חזק באמת.

רלוונטי:

האם המטרה מתאימה לתוכנית הכוללת שלכם? כל מטרה צריכה להיות חלק ממוקד של תמונה גדולה יותר.

מטרות שימושיות רלוונטיות לבעיה הדורשת פתרון. ערכו ביקורת על הפעילות הנוכחית שלכם במדיה החברתית. זה יעזור לכם להבין טוב יותר היכן אתם נמצאים ולאן אתם צריכים ללכת.

הגבלת זמן:

האם תוכלו להשיג את המטרה בפרק זמן מסוים? אם אינכם יכולים לייצר ציר זמן למטרה שלכם, זה עשוי להיות סימן לכך שהיעד אינו ספציפי או בר השגה מספיק.

דוגמאות נפוצות ליעדי מדיה חברתית:

יעדי המדיה החברתית שאתם מגדירים צריכים לשקף תמיד את הצרכים הספציפיים של הארגון שלכם. אך ניתן ליישם יעדים רבים כמעט בכל קמפיין במדיה חברתית.

הדוגמאות הבאות יעזרו לכם למסגר את עבודתכם במונחים קונקרטיים ניתנים לפעולה. כל מה שאתם צריכים לעשות הוא להפוך אותם לחכמים עבור המותג שלכם.

בניית מודעות למותג (Brand Awareness)

בניית מודעות למותג פירושה הגדלת מספר האנשים שמודעים למותג שלכם.

מטרה זו היא הטובה ביותר במצבים כמו השקת מוצר חדש או פריצה לשוק חדש. בכל מקרה, אף פעם לא מזיק לגרום לאנשים להיות מודעים יותר למותג שלכם. אבל מודעות למותג היא בדרך כלל הצעד הראשון לדברים גדולים יותר.

אתם יכולים למדוד מודעות למותג עם מדדים ספציפיים כמו:

  • טווח הגעה לפוסט: כמה אנשים ראו פוסט מאז שהוא עלה לאוויר.
  • טווח הגעה פוטנציאלי: מספר האנשים שיכולים, באופן ריאלי, לראות פוסט במהלך תקופת דיווח.
  • נתח קול חברתי: כמה אנשים מזכירים את המותג שלכם במדיה החברתית בהשוואה למתחרים שלכם.

כלי ניטור חברתי מיוחדים, כמו Hootsuite Analytics או  Insights וכו', יכולים לתת לכם כלים מתקדמים המאפשרים לעקוב אחר מה אנשים אומרים עליכם גם כשהם לא משתמשים בתגי ה-@ או המותגים שלכם.

פלטפורמות וידאו של מדיה חברתית הן אפשרויות מצוינות לבניית מודעות למותג. אלה כוללים למשל: YouTube, TikTok Instagram Stories ו-Reels.

ניהול המוניטין של המותג

אמון במותג שלכם הוא אחד מהמוצרים היקרים ביותר שאתם יכולים ליצור עם השיווק שלכם במדיה החברתית. מטרות לניהול המוניטין של המותג נועדו להשפיע
על עמדות הציבור לגביכם.

המדדים למוניטין המותג דומים לאלו של מודעות למותג. תרצו לעקוב אחר אזכורים של מותגים והאשטאגים רלוונטיים במדיה החברתית.

גם כאן, ישנם כלים לביצוע ניתוח סנטימנטים במדיה החברתית. הכלים האלה מודדים מה בדיוק האזכורים האלה אומרים עליכם.

הגדלת תנועה לאתר 

לפעמים אתם פשוט רוצים לקבל עוד מבקרים באתר שלכם. האתר הוא מרכיב מרכזי בנוכחותכם במדיה החברתית. הגדלת תעבורת האתר היא יעד טוב לשימוש כאשר
יש לכם את הנוכחות המקוונת שלכם במקום הנכון, וכל מה שאתם צריכים זה שאנשים ישתמשו בה.

מדידת תעבורת האתר היא פשוטה יחסית. ניתן למדוד ביקורים ייחודיים באתר שלכם על פני פרק הזמן הרלוונטי ביותר. זה יכול להיות יומי, שבועי או חודשי, למשל.
אתם יכולים גם לעקוב מהיכן מגיעים המבקרים שלכם כדי לגלות אילו פלטפורמות מתאימות לכם ביותר.

הגדלת המעורבות (Engagement)

מעורבות מתייחסת לכל צורה של אינטראקציה גלויה עם המותג שלכם במדיה החברתית. 'לייקים', 'תגובות' ו'שיתופים' הם כולם צורות של מעורבות.

שיפור המעורבות יכול למקד את הכמות או האיכות של האינטראקציה של הקהל שלכם אתכם.

קהל מעורב הוא נכס עצום עבור כמעט כל מותג. יעדי המעורבות שימושיים כאשר החברה שלכם מתכוננת להשקת מוצר חדש. הם שימושיים גם כאשר אתם פשוט
שואפים לשמור על הצעה קיימת.

ישנן מגוון דרכים לחישוב מעורבות במדיה חברתית. חלקם מסתכלים על כל פעילות המדיה החברתית שלכם. אחרים מתמקדים בפוסטים ספציפיים או בסוגי מעורבות.

ניתן גם למצוא ברשת מחשבוני מעורבות בחינם כדי לתת לכם את הנתונים שאתה צריכים.

שיפור ההמרות או המכירות

המרה היא כאשר משתמש נוקט פעולה כלשהי בפוסטים או באתר האינטרנט שלכם במדיה החברתית. זה יכול להיות הרשמה לניוזלטר, הרשמה לוובינר או ביצוע רכישה וכו'.

בהתאם ליעדים הספציפיים שלכם, תוכל למדוד המרה לפי:

שיעור המרה: מספר המבקרים שלאחר לחיצה על קישור בפוסט שלכם, נוקטים פעולה בדף חלקי סך המבקרים בדף זה.

שיעור קליקים (CTR): באיזו תדירות אנשים לוחצים על קישור הקריאה לפעולה בפוסט שלכם.

שיעור המרות במדיה חברתית: אחוז ההמרות ממדיה חברתית.

יצירת לידים

לא כל אינטראקציה תגרום למכירה. כדי לשמור על קשר עם לקוחות פוטנציאליים, אולי תרצו להגדיר יעד ליצור יותר לידים ממדיות חברתיות.

הלידים שתייצרו יכולים להיות כל מידע שעוזר לכם לעקוב אחר משתמש במדיה חברתית. זה כולל שמות, כתובות דוא"ל, מקצועות, מעסיקים או כל מידע אחר שהם חולקים.

לידים הם סוג מסוים של המרה. בגלל זה, שתי המטרות שימושיות במצבים דומים. הם גם נמדדים בדרכים דומות. אבל יעדי לידים ממוקדים אפילו יותר למצבים.
לדוגמה, כאשר החברה שלכם מחפשת להמיר נוכחות חזקה במדיה חברתית למכירות.

כפי שניתן לראות בתמונה למטה מ- 2019, ע"פ eMarketer, הפלטפורמה הטובה ביותר ליצירת לידים היא פייסבוק. יתרון זה נובע מגודל הקהל העצום שלה וכלי ניתוח מתוחכמים.

Lead Generation

שלב 2: הגדירר את מסגרת הזמן

פרק הזמן שמכסה הדו"ח שלכם עשוי להיות תלוי במטרת הדו"ח (כלומר דו"ח מסע פרסום, למשל, יכסה את ציר הזמן של מסע פרסום).

מרווחי הזמן הבאים הם הנפוצים ביותר:

  • דו"ח שבועי
  • דו"ח חודשי
  • דוח רבעוני (90 ימים)

בשלב זה, עליכם לשקול גם כיצד ברצונכם להעריך את ההתקדמות שלכם. האם אתם רוצים להשוות את הביצועים שלכם לחודש הקודם (אם אתם עושה דוחות חודשיים)?
או אולי תרצו לראות איך נתוני המפתח שלכם משתווים לאלה מאותו חודש בשנה שעברה?

שלב 3: החליטי אילו מדדים לכלול

כעת, כשאתם יודעים מדוע אתם עורכים דו"ח, אתם יכולים לחשוב אילו נתונים עליכם להציג. זו באמת אבן היסוד של דיווח, ולפלטפורמות מדיה חברתית יש מספר רב
של מדדים מקוריים שיכולים להיות די מכריעים, שלא לדבר על כל מיני נתונים מכלי מדיה חברתית של צד שלישי.

ידיעת המטרה יכולה לעזור לכם לחדד את המיקוד שלכם לסט ספציפי של מדדים המציגים את ההצלחות וההחמצות שלכם באזור שנבחר.

הנה כמה מנקודות הנתונים שאולי תרצו להתמקד בהן והדרכים למצוא אותן.

  • נפח תוכן

נפח התוכן הוא אחת הדרכים הקלות ביותר להוכיח למנהל.ת שלכם שאתם לא (רק) מסתכלים רק על ממים בטוויטר כל היום 😉

נפח התוכן הוא מדד פופולרי למדי בדיווחים על מדיה חברתית, אשר, בשילוב עם אחרים, מאפשר לכם לנתח את מאמצי שיתוף התוכן שלכם.

(פשוט כנסו ל- Insights וייצאו את נתוני הפוסט או הציוצים עבור פייסבוק וטוויטר בהתאמה (צמצמו לפרק הזמן הנדרש). שם תראו את השורות של עדכוני המדיה החברתית שלכם עם עמודות עבור נתונים סטטיסטיים בודדים על כל עדכון. כל שעליכם לעשות הוא לספור את מספר השורות ותקבלו את התוצאות. עבור אינסטגרם, אתם יכולים לראות את מספר הפוסטים ממוינים לפי מסננים שונים ב-Insights שלכם תחת ה-  Content טאב. אתם לא יכולים לבחור פרק זמן מותאם אישית, אך אינסטגרם מאפשרת להציג נתונים סטטיסטיים
למשך 7 או 30 ימים, 3 או 6 חודשים ושנה או שנתיים.)

  • חשיפהReach

מדד טווח ההגעה/חשיפה עוזר לכם להבין את גודל הקהל שלכם. זה עניין מסובך, מכיוון שחלק מהמשווקים מודדים את הקהל שלהם לפי מספר העוקבים או המנויים שיש להם.
עם זאת, מה שאתם באמת רוצים לדעת הוא כמה אנשים רואים את התוכן שלכם, וכאן טווח ההגעה/חשיפה שימושי.

  • מעורבות – Engagement

מעורבות מאפשרת לכם לנתח את כמות ואיכות האינטראקציות שהחשבונות והפוסטים שלכם מקבלים.

מעורבות היא אחד המדדים החשובים ביותר לצמיחה – רוב פלטפורמות המדיה החברתית הגדולות הפכו את המעורבות למוקד העיקרי של האלגוריתמים שלהן.
במילים אחרות, ככל שאתם מקבלים יותר מעורבות, כך המותג שלכם מקבל יותר חשיפה.

  • קהל

פלטפורמות המדיה החברתית נותנות מידע רב על הקהל שלכם – אתם יכולים ללמוד מי משתתף בשיחה, מאיפה המשתמשים שלכם מגיעים, מתי הם פעילים, באילו שפות הם מדברים וכו'.

  • קליקים ותנועה

בסופו של דבר, אתם רוצים למשוך לקוחות לאתר שלכם (אלא אם כן אתם עובדים בעסק פיזי, למשל). אחת ההוכחות המשכנעות ביותר להצלחתכם כאן היא קליקים על הקישורים המשותפים שלכם ותעבורת מדיה חברתית. עבור פרסום חברתי, מספר ההקלקות חשוב במיוחד.

שלב 4: עיצוב הדו"ח

זה עשוי להיות השלב המאתגר ביותר – ארגון הנתונים שנאספו בצורה ההגיונית והמובנת ביותר אינו קל.

הנה כמה טיפים כלליים שיכולים להיות רלוונטיים לכל דו"ח:

אל תציפו את הקורא – אל תנסו להכניס כמה שיותר מידע לגיליון אחד. אלא אם כן מדובר בדו"ח פשוט ביותר, הגדירו לפחות עמוד אחד לכל חלק.

הדגישו את מה שחשוב – נניח שאתם משווים את טווח ההגעה שלכם לחודש הקודם ושמתם לב שהוא גדל באופן משמעותי. הראו את זה על ידי הדגשה עם צבע.

הוסיפו תובנות ניתנות לפעולה – בהתבסס על הדו"חות מה הפעולות/תוכן/זמנים שעבדו הכי טוב בהתאמה ליעדים שלהם ושעליהם צריך להתפקס

לסיכום, יצירת דו"ח מדיה חברתית עשויה להיראות כמו משימה ענקית ומורכבת, אך על ידי פירוקה לשלבים פשוטים, תוכלו להפיק כל דו"ח מדיה חברתית שתעלה על דעתכם.

 

מעוניינים לקבל את כל הטוב הזה היישאר לתיבת הדוא"ל שלכם? הירשמו למטה לניוזלטר והממתק הבא בדרך אליכם

Lead Generation

הישארו מעודכנים