חזרה לMarketing

13 שלבים לפיתוח אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם

כחברה, אתם תמיד מחפשים לחשוף, לגייס ולשמר את הכישרונות הטובים ביותר שיש, אנשים שיפעלו להשיג את המטרות שלכם, ישתלבו בתרבות שלכם ושיהיה להם את הדחף להצלחה.

אבל יש בעיה – למתחרים שלכם יש את אותה שאיפה בדיוק. בזמן שהמוניטין של חברות כיום גלוי יותר מאי פעם, בין אם זה באמצעות חיפוש בגוגל של מחפשי עבודה, או ביקורות באתרי השוואה כמו Glassdoor ו-Indeed, הצגת הצעת מעסיק חזקה ומשכנעת היא קריטית ומאתגרת יותר מאי פעם.

עם מאגר סופי של אנשים באמת יוצאי דופן, אשר יכולים לעשות את ההבדל לארגון שלכם, חיוני שתוכלו להתבלט מהמתחרים שלכם במשיכת הכישרונות שיש בחוץ, כמו גם לשמור על האנשים שכבר יש לכם.

כאן נכנסת לתמונה אסטרטגיית מיתוג המעסיק של כל ארגון. היא מובילה אתכם למסע לאיתור לקוחות פוטנציאליים המתאימים לשאיפות הארגון, ומדגימה בבירור מדוע הם ירגישו כמו בבית בעבודה עם הצוותים שלכם.

בבסיסה, ההגדרה של אסטרטגיית מותג מעסיק היא גישה מתועדת, אוניברסלית לתרגום הערכים, הגישות והאישיות של ארגון, לקהל שלו. זוהי הצעה מקיפה של כל מה שיש לארגון להציע כמקום עבודה לטובת הנכס החשוב ביותר שלו – העובדים. איך ארגון מקרין את מותג המעסיק שלו, איך הוא נתפס על ידי כוח העבודה הנוכחי שלו ואנשים שאותם הוא מקווה לגייס יום אחד. אסטרטגיית מיתוג המעסיק צריכה לקדם באופן שקוף ועקבי את ההיבטים הללו הן לצוות הקיים בארגון והן לאלה שבכוונת הארגון לגייס כדי להשיג שלוש מטרות בולטות:

  • להבדיל בצורה חדה בין ההצעה של ארגון לבין ההצעות של המתחרים שלו
  • להדגים מדוע מישהו ירצה לעבוד בארגון
  • להמחיש כיצד המותג מתפתח ומתחזק לאורך זמן

לא כל אסטרטגיות מיתוג מעסיק נוצרות שוות, ויצירת אחת שתסמן בווי את כל התיבות הנכונות דורשת חשיבה ברורה, אמון מוחלט מחברי הצוות שלכם ושיפורים לאורך זמן. על ידי שימוש בשיטות המומלצות הבאות, תמצאו את עצמם בעמדה אידיאלית למשוך את הכישרונות שיוכלו להניע את המותג שלכם קדימה.

עד כמה חשובה אסטרטגיית מיתוג מעסיק?

הצורך באסטרטגיית מיתוג מעסיק חזק מתמיד. מחפשי העבודה של היום מחפשים באופן פעיל כמה שיותר מידע על הארגון אליו הם רוצים להיכנס, ויש הרבה מידע זמין.

כפי שהוזכר קודם לכן, Glassdoor ו-Indeed הן רק שתי דוגמאות לפלטפורמות המדגישות את התרבות והתהליכים של החברה שלכם. יש לקחת בחשבון גם את האתר וערוצי שיווק אחרים, וגם מפה לאוזן מהעובדים המפיצים ברשתות השונות.

אם המידע השלילי עליכם עולה על המידע החיובי, כנראה שאתם לא מקדישים את אותה תשומת לב לאסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם כמו המתחרים, ואתם צפויים להחמיץ כישרונות מובילים, ואפילו לאבד את חברי הצוות הנוכחיים בתהליך.

פיתוח מותג שמושך ומתחבר למועמד הפוטנציאלי לעבודה, אשר יותר ויותר מיומן באינטרנט, הוא מאוד חיוני, ויכול להביא ליתרונות רבים, כולל:

  • שיפור אטרקטיביות המעסיק לאנשים מוכשרים המעוניינים לעבוד בענף שלכם
  • מוטיבציה רבה יותר בקרב העובדים הקיימים, על ידי מתן הרגשה מחוברת יותר עם ערכי המותג שלכם
  • ירידה מוחשית בעלויות הכרוכות בגיוס כישרונות חדשים ושימורם לטווח ארוך
  • כוח עבודה שדוגל ומקדם באופן פעיל את המותג, מרחיב את טווח ההגעה שלכם למועמדים ולקוחות אחרים
  • חזון ברור ומאוחד לארגון שלכם ללכת לקראתו, כאשר כל האנשים הקשורים לחברה, דוחפים אותו לכיוון זה

13 שלבים לפרקטיקה הטובה ביותר עם אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלך

אסטרטגיות מיתוג מעסיק אפקטיביות יכולות להיות מחולל ההבדל בהחלטתו של מועמד אידיאלי להצטרף לארגון שלכם על פני האפשרויות האחרות הקיימות. ביצוע שיטות עבודה מומלצות אלה נותנות לכם שליטה רבה יותר על המסרים שאתם מוציאים, ויכולת להשפיע על האופן שבו אנשים אלה רואים את המותג שלכם.

  1. בחנו את תפיסת המותג שלכם

לפני פיתוח אסטרטגיית מיתוג המעסיק, חשוב שתהיה לכם הבנה ברורה כיצד אנשים רואים את החברה שלכם. אחרת, איך תדעו אילו התאמות נדרשות?

בדיקה יסודית של תפיסת המותג הנוכחית שלכם, דרך עיני העובדים והקהלים החיצוניים שלכם, מאפשרת לכם להבין אם המסרים והמוניטין הנוכחיים שלכם מקרינים את הערכים והאטרקטיביות שאליהם אתם מכוונים. במיוחד בארגונים עם צוותים הפזורים ברחבי העולם, לעיתים הערכים שלכם יכולים להיות מתורגמים לא נכון, או זקוקים לשיפור כדי להתחבר לקהלים מקומיים.

יש שלל מקומות שכדאי לבדוק, כולל:

אתרי סקירת תעסוקה – רוב המועמדים יחקרו אותם בפירוט לפני קבלת החלטה על המעסיק הבא שלהם. מה אנשים אומרים על התהליכים והתרבות של החברה שלכם? האם אתם מקבלים דירוג של חמישה כוכבים? האם אתם נראים כמותג אטרקטיבי? האם יש ביקורות שליליות? אם כן, האם התייחסתם אליהם ביעילות?

מדיה חברתית – השקעה בכלי ניטור חברתי יכולה לעזור לכם לעקוב אחר אזכורים של הארגון שלכם דרך מדיה חברתית, כך שאתם מקבלים תובנה עמוקה יותר לגבי האופן שבו אנשים רואים את המותג שלכם.

משוב עובדים – עריכת סקרים פנימיים או קיום פגישות פתוחות עם הצוותים שלכם יעזרו לכם לזהות בעיות שעשויות להשפיע על יכולתכם למשוך ולשמור כישרונות, כך שניתן יהיה לתקן אותן כחלק מאסטרטגיית מותג המעסיק המאוחדת שלכם.

התראות גוגל – כמו במדיה החברתית, חשוב לעקוב מקרוב אחר המוניטין שהמותג שלכם מציג בגוגל ובמנועי חיפוש אחרים, ולקבוע אם זה תואם את היעדים שלכם.

בסך הכל, על ידי ביקורת תפיסת המותג הקיים שלכם במספר ערוצים, אתם מבהירים אם אתם מציגים מסר עקבי, משכנע ומעורר השראה הן לחברי הצוות הקיימים שלכם ברחבי העולם והן למגוייסים פוטנציאליים.

  1. בניית פרסונה של דמות העובד שלכם

מי המועמד האידיאלי שלכם? ללא תשובה ברורה לשאלה זו, אינכם בעמדה לפתח ביעילות אסטרטגיית מיתוג מעסיק המכוונת לאדם בעל אישיות, שאיפות וכישורים להצטרף בצורה חלקה לצוותים שלכם. הקדישו זמן לפירוק התכונות שיש לקהל היעד שלכם:

  • מהן תכונות האישיות העיקריות שלהם?
  • מאילו סיבות אכפת להם?
  • מה מניע אותם ביום יום?
  • איפה הם חוקרים מידע?
  • אילו תפקידים ואחריות הם רוצים?
  • מי משפיע על ההחלטות שלהם?

זהו רק דוגמה לשורת השאלות שעליכם לשאול לגבי מיהו העובד המתאים למותג שלכם. כמובן שהאיכויות הללו יהיו שונות בהתאם לתפקיד הצוות הספציפי ולמיקום אליו אתם משווקים, אבל ברמה הבסיסית חייבת להיות תבנית שתעזור לכם ליצור מיתוג שפונה למועמד הנכון.

יתר על כן, על ידי הבהרת המועמד האידיאלי שלכם, סביר יותר שהמעבר שלו להצטרפות לצוות ולצמיחה בתוך הארגון שלכם יהיה יעיל ומספק יותר.

  1. קבעו מה מבדל את החברה שלכם

לדעת מה הופך את החברה שלכם לייחודית הוא הבסיס ליצירת סיפור המותג שלכם. זו הצהרת המשימה של הארגון, הערכים שלו, האחריות החברתית שלו, התרבות שלו. זה מזין את אסטרטגיית המיתוג מעסיק שלכם על ידי קביעה מדוע מישהו יבחר להצטרף או להישאר עם החברה שלכם על פני מתחרה X. כדי לבסס ביעילות את המבדלים או ה-USP שלכם, חשוב להעריך מחדש את הערכים שלכם ולהשוות אותם עם חלופות פוטנציאליות למתגייסים. אילו נושאים אתם מייצגים שאחרים לא? אילו היבטים של תרבות העבודה שלכם אתם יכולים לקדם שאחרים לא? היכן המותג שלכם מצטיין ובולט מול מה שהמתחרים שלכם יכולים לייצר? התשובות לשאלות אלו יגדירו את המאפיינים הייחודיים שיש לחברה כדי להגביר את האטרקטיביות שלכם למגויסים.

86% מאנשי משאבי אנוש מאמינים שהגיוס נמצא כעת שווה ל"שיווק". באותו האופן שבו מאמצי השיווק שלכם מכוונים לייחד את המוצרים והשירותים שלכם מהמתחרים, אסטרטגיית מותג המעסיק שלכם צריכה לעבוד קשה באותה מידה כדי לשמור אתכם בתודעה של המועמדים ולשפר את תחושת השייכות של העובדים הנוכחיים.

  1. השתמשו בערוצי השיווק העיקריים שלך

איך אתם מתכוונים להגיע למגוייסים הפוטנציאליים שלכם, או לתקשר בצורה הטובה ביותר עם העובדים הקיימים שלכם ברחבי העולם?

כחלק מביסוס אישיות הקהל שלכם, עליכם לקבל הבנה ברורה יותר של אילו ערוצים הולכים להתחבר למועמדים שאתם מחפשים. זה חיוני להגדיר את אלה כחלק מיוזמות מיתוג המעסיק, והעקביות הזו מוכרחה להישמר בכל הפלטפורמות שבהן אתם בוחרים להשתמש.

על ידי בחירת הערוצים היעילים ביותר, בין אם זה באמצעות דף קריירה באתר האינטרנט שלכם, קמפיינים במדיה בתשלום, או העברת מיתוג המעסיק שלכם למדיה חברתית, אתם נמצאים בעמדה להתאים ולמקד את הקהלים שלכם בצורה הרבה יותר מוצלחת. שאלו את העובדים כיצד הם נתקלו במותג שלכם לראשונה. חקרו את הפלטפורמות והפורומים הפופולריים ביותר עבור אנשים העובדים בתעשייה שלכם.

לאחר שזיהיתם היכן תיצרו קשר (אינגייג'מנט), השתמשו בפלטפורמות אלה כדי לתרגם את ההכלה (Inclusivity), החזון והפיתוח של המותג שלכם ושל העובדים שלכם. התמונות, הבלוגים, ההמלצות ועוד, בערוצים הפופולריים ביותר עבור הקהלים שלכם יניעו קשר ברור עם מה שהמותג שלכם מייצג.

עם זאת, חיוני שהמאמצים שלכם לא ירגישו בשום אופן מאולצים או מפוברקים. אותנטיות חיונית כדי לפנות באמת לקהל היעד שלכם. ללא היבט אמיתי זה, אנשים יראו דרך הניסיונות שלכם וסביר להניח שלא יבטחו בכם בהמשך.

  1. צרו את הצעת ערך המעסיק שלכם

הצעת ערך המעסיק שלך (EVP-Employer Value Proposition ) היא ההבטחה שלכם לעובדים הנוכחיים והעתידיים. זה מה שאתם מציעים שיגרום להם להיות נלהבים, להיות חלק מהצוות שלכם, וככזה הוא בסיס לאסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם.

במרכז ה-EVP צריך להיות העובד שלכם – המניעים שלו, האינטרסים שלו, המטרות שלו. באופן אידיאלי ההצעה שלכם תכסה את כל מה שהם מחפשים כדי לחבר אותם לחברה שלכם בצורה חיובית ומספקת. לשם כך, עליכם לשקול מה חשוב לצוות:

  • התפתחות מקצועית?
  • מענק בחגים?
  • תרבות מקום עבודה משגשגת?
  • הטבות בתחום הבריאות?
  • הזדמנויות עבודה גמישות?
  • איזון חזק בין עבודה לחיים?
  • בונוסים?
  • סביבה נוחה?
  • הטבות ייחודיות כמו מנוי לחדר כושר וטיולים חברתיים?
  • התנדבות ואחריות תאגידית?

רוב אסטרטגיות המיתוג מעסיק צריכות להכיל מגוון של כל אלה. אבל בנוסף להטבות האלה, אתם צריכים גם לשקול את ערכי הליבה של העסק שלכם. עד כמה מוערכים העובדים שלכם. כמה אתם מחויבים להיות הטובים ביותר בענף שלכם. כמה חשוב לכם לתמוך בלקוחות שלכם.

הצעת הערך שלכם לעובד היא מרכזית למידת האטרקטיביות של המותג שלכם למגייסים, ועד כמה אתם יכולים לשמר את הצוות שכבר יש לכם. זה צריך להישמר שקוף ונגיש לכל חבר בארגון שלכם בכל עת כדי לחזק את המסרים הללו.

  1. תפתחו את הנחיות המותג והנכסים שלכם או תשפרו את הקיימים

סביר להניח שלחברה שלכם יש הנחיות כלליות למותג, נכסים ולוגו – אבל מה לגבי מותג המעסיק שלכם? האם זה הוגדר נכון? על מנת ליישם ביעילות את אסטרטגיית מותג המעסיק, אתם צריכים שיהיו לכם נכסים שמייחדים את מותג המעסיק שלכם ואת המשאבים הזמינים ליצירה והשלמה של מסעות הפרסום שלכם.

זה כולל כל דבר, החל מהנחיות ספציפיות לכל מדינה (במידה ואתם גלובליים), אימג'ים מתאימים מבחינה תרבותית, לוחות צבעים, וריאציות של לוגו, פירוט קהלים לפי מדינה, עשה ואל תעשה עבור טריטוריות שונות וכל דבר שביניהם.

  1. השקיעו בפיתוח הצוות הנוכחי שלכם

אחת הסיבות המרכזיות מאחורי שימור עובדים גרוע היא היעדר הזדמנויות לפיתוח קריירה ולמידה. ללא הרגשה של התקדמות או השקעה בצמיחה שלהם, סביר להניח שעובדים בחברה שלכם יחפשו שטחי מרעה ירוקים יותר כדי להשיג את מטרותיהם. זכרו, לעובדים שמרגישים שהם מתקדמים יש סיכוי גבוה ב-20% שהם עדיין יהיו בחברות שהם עובדים בהם גם בעוד שנה. על ידי הצגת הזדמנויות ההדרכה והפיתוח הללו לעובדים, אתם מוכיחים שאתם מחויבים לעזור להם לממש את השאיפות שלהם כחלק מהמותג שלכם. זה לא רק מספק לכם כוח עבודה מיומן וחדור מוטיבציה יותר, אלא כוח עבודה שמעורב ומעריך את הארגון שלכם.

נוסף על הפחתת השעמום במקום העבודה והעלייה במוטיבציה, עובדים אשר מרגישים יותר מיומנים ומחוברים לחברה נוטים הרבה יותר להפוך ל'תומכי מותג'. הם ישתפו את החומרים השיווקיים שלכם במדיה החברתית. יספרו לחברים ובני משפחה עד כמה הסביבה שלכם חיובית. הם יעודדו אנשים להצטרף באופן פעיל כאשר משרות פנויות מתפרסמות.

עם השקעה נכונה בעובדים, אתם נמצאים בעמדה לרתום עובדים למיתוג עוצמתי שמגביר את האמינות והאטרקטיביות שלכם הן למגוייסים פוטנציאליים והן ללקוחות.

  1. סקירה ויישור קו פנימי

כל מה שאתם מתכננים ליישם במונחים של אסטרטגיה, במיוחד בהתחלה, צריך לעבור יישור קו מכל בעלי העניין המתאימים. זה עשוי לכלול אנשי משאבי אנוש בעסק, מגייסים פנימיים, הנהלה ועוד. אולי תרצו גם לקבל חוות דעת מעובדים קיימים או חדשים כדי לוודא שמה שפיתחתם מתאים לתפיסות פנימיות. באופן דומה, אתם עשויים לקבל תובנה פנימית שאולי לא הייתה לכם גישה אליה מבלי לנהל את השיחות הללו. ברגע שכולם יהיו מרוצים מהכיוון שאתם לוקחים עבור אסטרטגיית מותג המעסיק, אתם יכולים להתחיל לפתח את הכלים והמשאבים כדי לחנך את הצוותים הרחבים יותר ולוודא שכולם נמצאים בהסכמה מלאה.

  1. תנתחו את הצלחת האסטרטגיה שלכם

לבסוף, ברגע שיש לכם את אסטרטגיית מיתוג המעסיק, חשוב שתאמדו אותה באופן קבוע, תכווננו ותתאימו אותה ככל שהעסק שלכם והענף שלכם מתפתחים. זה נדיר שדבר כל כך חשוב ומורכב יתפוס בפעם הראשונה, ולכן זה קריטי שתנתחו לאורך זמן את תוצאות המאמצים שלכם ותראו היכן ניתן לבצע שיפורים.

בחנו את הצלחת יוזמות מיתוג המעסיק שלכם מול מדדי KPI שהוגדרו מראש, שעשויים לכלול:

  • זמן העסקה
  • עלות לשכירה
  • מספר מועמדים לכל משרה פנויה
  • שיפור המוניטין של המותג
  • תדירות שיווק מותג מעסיק

אם אחד מאלה אינו עומד בשאיפותיכם, זה הזמן להעריך מחדש, לתקן את המסלול ולשנות את הגישה שלכם עד שתראו את התוצאות שאתם מחפשים. אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם לעולם לא אמורה להיות חקוקה באבן – מכיוון שהאסטרטגיה העסקית הכוללת שלכם משתנה כדי לשקף מגמות, דפוסים או דרישות חדשות, אסטרטגיית מותג המעסיק שלכם צריכה ללכת בעקבותיה.

  1. דברו עם העובדים באופן קבוע

אסטרטגיית מותג מעסיק אף פעם לא נגמרת לחלוטין. הסיבה לכך היא שלא רק הדרישות של כוח העבודה הפנימי מתפתחות כל כך מהר, אלא שככל שמותג גדל כך גם מה שהוא מנסה להציג ולייצג.

על ידי קיום פגישות קבועות או קבוצות מיקוד עם כמה אנשים נבחרים, תוכלו להבטיח שתמיד תהיו מעודכנים במה שבאמת חשוב לעובדים. במיוחד אם אתה אחראים לקמפיינים בחו"ל, אל תסתמכו על שיחות עם עובדים במיקום שלכם בלבד.

באופן אידיאלי, צוותים יטפלו בחומרים שלהם במדינה שלהם, אבל זה לא תמיד אפשרי, אז תוודאו שתקבלו תובנה רלוונטית בשטח אשר תהיה קריטית להצלחתכם.

  1. השקיעו בוידאו

בין אם זה עבור פרסום אורגני או בתשלום, וידאו הוא מדיום רב עוצמה כדי להעביר את הערכים האמיתיים של החברה שלכם. מועמדים פוטנציאליים יכולים לקרוא בלוגים ודפי אתרים עד שהם יקבלו את מה שהם מחפשים, אבל האמת היא שרק וידאו או ביקור פנים אל פנים יכולים באמת להעביר את החוויה של עבודה במקום כלשהו.

זה חשוב במיוחד עבור עסקים גדולים יותר, שהצלחתם גרמה להם להיות כה עצומים עד שמועמדים פוטנציאליים עשויים לתפוס אותם כתאגיד חסר פנים. לשמוע מאנשים אמיתיים עם סיפורים אמיתיים עוזר להאניש את המותג שלכם בדרכים שתוכן כתוב לא תמיד יכול להשיג.

  1. צרו הסברה פנימית

אם העובדים הקיימים שלכם לא מאמינים באסטרטגיית מותג המעסיק שבניתם, איך אתם יכולים לצפות ממועמדים פוטנציאליים להרגיש משהו? עובדים שמזדהים על אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם זה דבר אחד, אבל קידום פעיל של המותג והחברה כמקום עבודה חיובי יכול להיות חזק יותר מהרבה שיטות רבות אחרות.

יש אלמנט של אותנטיות שהמועמדים מתחברים אליו. כל עוד התוכן שלכם לא מאולץ ואמין, התשוקה האמיתית יוצאת החוצה. ואם זה קורה, יש לכם אסטרטגיה מנצחת.

  1. 1 בדקו את הלוגיסטיקה של הלוקליזציה שלכם

עבודה בארצות/מקומות גיאוגרפים מרובים יכולה להיות סיוט לניווט. קיום תהליכים כדי להבטיח שכל תוכן או תרגום רגישים מבחינה תרבותית עומדים מתואמים לכל אזור ותרבות, חשוב לשמירה על עקביות ושמירה על מוניטין הגון, הן פנימית והן חיצונית.

כל דבר שנחשב כחסר רגישות לא רק יהרוס את הסיכויים שלכם למסע גיוס מוצלח, אלא גם יביא לבעיית עובדים מאותו האזור. חשוב מאוד – שלא משנה בעולם היכן העובדים נמצאים, הם ירגישו מחוברים ומיוצגים כחלק מהמותג.

לסיכום,

תובנות אלו לגבי שיטות העבודה המומלצות לאסטרטגיות מיתוג מעסיק תעזרנה לכם לבניית הצגת הצעה אטרקטיבית ומקיפה יותר למועמדים פוטנציאליים, כמו גם לשמור על מעורבות חברי הצוות הנוכחיים שלכם עם המותג.

החשיבות של מיתוג מעסיק משפיעה על האופן שבו הוא מניע את עתיד הארגון שלכם, ומקים כוח עבודה בעל מוטיבציה, מחויבות והשראה להיות חלק מהחברה שלכם. ליישם זאת בקנה מידה עולמי רחוק מלהיות פשוט, אך באמצעות עבודה עם אנשי מקצוע, הצוות שלכם יהיה מסוגל לבצע ביעילות את אסטרטגיית מותג המעסיק שלכם.

 

אם אהבתם מה שקראתם, הירשמו למטה לרשימת הניוזלטר שלי 🙂

הישארו מעודכנים