חזרה לEmployer Branding

5 דוגמאות מדהימות של מותג מעסיק באינסטגרם

 כיצד מועמדים מעריכים ובוחנים מעסיקים פוטנציאליים בימינו?

פעם, הם יכלו ללמוד את המידע העיקרי על עסק רק במהלך הראיון. היום, מספיק לבקר באינסטגרם של חברה כדי לקבל הבנה בסיסית כיצד היא מתייחסת לעובדיה ודואגת לרווחתם.

העניין הגובר של מועמדים פוטנציאליים לפעילות המדיה החברתית של חברות, והחשיפה שמגיעה איתה הפכו לשתי סיבות עיקריות שעסקים משתמשים בפלטפורמה זו בגיוס חברתי ולבניית מותג מעסיק מצליח.

בפוסט זה, נחקור איך אתם יכולים להשתמש באינסטגרם כאחת מפלטפורמות המדיה החברתית כדי לבנות מותג מעסיק באמצעות הלקחים מהחברות שכבר עושות זאת בהצלחה.

מדוע מותג המעסיק חשוב?

לפני שנקפוץ לדוגמאות שלנו, בואו נגדיר את מותג המעסיק ונסתכל על כמה נתונים סטטיסטיים כדי להוכיח את ערך הגיוס שלו.

מותג המעסיק משקף את הפופולריות של החברה בקרב עובדיה ומדגיש את הערכים שהיא מקדמת כמעסיק.

עד כמה מותג המעסיק חשוב לעסק שלכם?

לפי הסקר של לינקדאין, 72% מהמגייסים מאשרים את החשיבות של מיתוג מעסיק בתהליך הגיוס, והנה הסיבה:

  • מותג מעסיק מפחית את העלות להעסקה ב-50%.
  • המחזור הארגוני יורד ב-28%.
  • מותגי מעסיקים מצליחים מגייסים 50% יותר מועמדים מתאימים.

מה תפקידה של אינסטגרם בבניית מותג מעסיק?

אינסטגרם מסתמכת במידה רבה על תוכן ויזואלי, מה שמניע יותר מעורבות. אתם יכולים לגוון את אסטרטגיית מיתוג המעסיק שלכם עם תמונות, סרטונים, סיפורים, רילס ו-IGTV.

נוסף על כך, אינסטגרם משתמשת באופן נרחב בהאשטאגים כדי לסווג פוסטים ולהפוך אותם לגלויים יותר. אתם יכולים אפילו להשיק קמפיינים של האשטאג כדי לקבל יותר תשומת לב למותג המעסיק שלכם.

לבסוף, אינסטגרם מושלמת לעסקים שמטרתם להעסיק דורות צעירים יותר – הקבוצה הגדולה ביותר המשתמשת בפלטפורמה זו היא דור המילניום ואנשי דור Z בגילאי 18-34.

אבל מה צריך כדי להצליח באינסטגרם כמותג מעסיק? הנה כמה דוגמאות מהחברות המובילות.

  1. גוגל – ראיונות קצרים עם עובדים

גוגל ידועה בהיותה חלוצה בתחומי טכנולוגיה רבים. אבל מה שאתם לא יודעים הוא שאסטרטגיית מותג המעסיק שלה באינסטגרם מדהימה באותה מידה.

בעמוד Life at Google, המותג הופך את עובדיו למשפיענים באינסטגרם, ומראה את תפקידם בחברה. עובדי Google משתפים תמונות של המשרדים הביתיים שלהם, אירועים עסקיים ותוכניות חינוכיות.

עם זאת, הפורמט שהכי מחמיא למותג המעסיקים של גוגל הוא ראיונות עובדים, כמו זה עם אלזה ברנצן-פרגוסון, מנהלת הצלחת הלקוחות של החברה:

מיתוג מעסיק גוגל

Credit: Life at Google

ראיון זה מספר על אחריותה של אלזה ותפקידה בצמיחת גוגל. היא גם חושפת כמה הטבות של עבודה בחברה, מה שמטיב עם מותג המעסיק שלה.

האם מתכונת ראיון העובדים יכולה לעבוד גם עבורך?

הצגת עובדים בערוצי המדיה החברתית הארגונית היא חלק מתמיכה בעובדים – מגמה שצוברת תאוצה בשנים האחרונות.

לתמיכה בעובדים יש כמה הטבות משמעותיות:

  • עובדים נותנים מבט פנימי כנה על החברה. באמצעות ראיון, תוכלו לשאול את העובדים שלכם שאלות על החוויה האמיתית של העבודה בחברה שלכם, ולספק תמונה מדויקת כמותג מעסיק.
  • המעורבות הפעילה של הצוות מגבירה את המעורבות במותג. בתור תומכים, העובדים שלך תורמים את הרעיונות הייחודיים שלהם לאסטרטגיית המותג של המעסיק שלך, מה שהופך אותה למגוונת יותר.
  • הסברה לעובדים מאנישה את מותג המעסיק שלכם. הצגת אנשים אמיתיים שעובדים עבורכם גורמת לחברה שלכם להיראות אמינה יותר.

בדומה לגוגל, גם אתם יכולים לנצל ראיונות עובדים. לדוגמה, אתם יכולים לפרסם ראיונות בסטוריז, לעלות לאינסטגרם עם העובדים שלכם, או אפילו לצלם סרטון עבור IGTV.

הנקודה הקריטית היא לשמור על הראיונות שלכם קצרים ופשוטים. במהלך הראיון, געו בערכים המרכזיים של החברה וכיצד הם עוזרים לעובדים שלכם לצמוח כמקצוענים. בדרך זו, תוכלו להעלות נקודה חזקה לטובת מותג המעסיק שלך.

  1. Salesforce – קידום פתיחות וגמישות

עם השנים, אנו רואים שיותר ויותר עובדים מתעייפים מהדינמיקה המסורתית של מקום העבודה, ורוצים יותר חופש. לפי הדיווחים, 94% מעובדי הצווארון הלבן אומרים שחשובה להם גמישות במקום העבודה – היא יכולה לעזור לשפר את הבריאות הנפשית ולמצוא איזון בין עבודה לחיים.

Salesforce ניצלה את המגמה הזו, והדגישה את פתיחות הראש והגמישות כערכים הארגוניים המובילים בעמוד האינסטגרם שלה. מדיניות החברה שלהם והדרך שבה הארגון מקדם אותם זיכתה את Salesforce בדירוג של מקום העבודה הטוב ביותר להורים חמש שנים ברציפות:

salesforcejobs

Credit: Salesforce Jobs

כיצד מראה Salesforce את תמיכתה בהורים?

לעתים קרובות היא מציגה את הילדים של העובדים שלהם בפוסטים באינסטגרם, ומתייחסת אליהם כדור העתיד של Salesforce של פורצי הדרך. החברה מקיימת גם הרבה אירועים ידידותיים לילדים, אותם היא מדגישה גם בעמוד האינסטגרם שלה.

איך עוד אפשר לקדם פתיחות וגמישות כמותג מעסיק?

זה תמיד רעיון מצוין להראות כמה אירועים ארגוניים כדרך לגוון את ימי העבודה של העובדים שלכם. זו יכולה להיות חגיגת חג לאומי, אירוע סגור, סדנאות, הרצאות, כנסים או אפילו מסיבת זום.

כמו כן, כדי להגביר את החשיפה באינסטגרם של הפוסטים שלכם, אתם יכולים לנצל את ההאשטאגים. בשלב זה, וודאו שאתם בוחרים בהאשטאגים בעלי הביצועים הטובים ביותר שנמצאים כרגע בטרנדים באינסטגרם. אבל זכרו שההאשטגים צריכים להתייחס לנושא הפוסט שלכם.

  1. Tek Systems — תוכן מאחורי הקלעים

כאשר מעריכים חברות כמעסיקים, מועמדים פוטנציאליים לעבודה מתעניינים לעתים קרובות כיצד החיים מתנהלים מאחורי הקלעים. מועמדים לעבודה רוצים לדעת מה צפוי להם, אז העלאת תוכן BTS (מאחורי הקלעים) יכולה לתת להם מושג על היום הטיפוסי של עובד בחברה.

Tek Systems מנצלת את הגישה הזו במלואה. אסטרטגיית האינסטגרם של החברה מלאה בתוכן מאחורי הקלעים שמציג את הצוות שלה, כמו פוסט יוגה זה:

tekcareers

Credit: TekCareers

בעמוד האינסטגרם של Tek System יש גם סרטוני IGTV מאחורי הקלעים, והצצה לפיתוח מוצרים. לפני המגיפה, החברה פרסמה לעתים קרובות תמונות של משרדיה, אשר יכולים לעזור להם למועמדים פוטנציאליים לעבודה.

אילו יתרונות יש לתוכן BTS עבור מותג המעסיק שלך?

מלבד מתן מבט פנימי כללי על החברה, לתוכן מאחורי הקלעים יש מגוון יתרונות:

  • זו הזדמנות נוספת להציג את הצוות שלכם. אתם כבר יודעים על היתרונות של 'סנגור עובדים' עבור מותגי מעסיקים. תוכן מאחורי הקלעים הוא עוד הזדמנות להציג את הצוות שלכם, רק בצורה טבעית יותר ופחות מבוימת.
  • תוכן BTS משקף את המאמץ שהושקע במוצר שלכם. הזכרתי שאתם יכולים להשתמש בתוכן מאחורי הקלעים כדי להראות את תהליך פיתוח המוצר. זו הזדמנות להראות למועמדים לעבודה מה הם מחפשים וגם למה אתם מצפים מהם.
  • זו הזדמנות להראות את ההטבות בעבודה עבור החברה שלכם. אירועים מהנים, השכלה ארגונית ופיתוח מקצועי – אתם יכולים להציג את כל היתרונות האלה בתוכן ה-BTS שלכם כדי למשוך מועמדים מהשורה הראשונה.

הפיכת תוכן מאחורי הקלעים לחלק מאסטרטגיית השיווק שלך באינסטגרם מהווה בסיס חזק למותג המעסיק שלכם. זכרו, עם זאת – תוכן זה צריך להיווצר באופן טבעי. רק תראו כמה כיף לעבוד בשבילכם, וזה יעשה את העבודה.

  1. מיקרוסופט – תמיכה במגוון

בשנים האחרונות גיוון היה אחד הנושאים החמים ביותר בתחום משאבי אנוש וגיוס. מועמדים לעבודה מצפים ממעסיקים ליצור מקומות עבודה מגוונים כדי להראות את תמיכתם במיעוטים חסרי ייצוג ובצרכים שלהם.

גיוון יכול להפוך לאחד מהנושאים הקדמיים באסטרטגיית המותג מעסיק שלכם באינסטגרם. וישנן דרכים רבות שבהן תוכל להראות את תמיכתכם במקומות עבודה מגוונים.

לדוגמה, מיקרוסופט מציגה את עובדיה המגוונים בסרטוני בישול, שם הם מכינים את המנות המסורתיות שלהם. כל הרעיון הפך למשהו דומה לקמפיין שיווקי של משפיענים, אבל עובדי מיקרוסופט הם אלה שנותנים טיפים והמלצות:

microsoftlife

Credit: Microsoft Life

יש גם פוסטים אחרים שמציגים עובדים מגוונים ממיקומי מיקרוסופט ברחבי העולם. זוהי דרך מצוינת להראות את תמיכת החברה בקהילות שונות. וגישה זו עובדת היטב עבור מותג המעסיקים של מיקרוסופט.

מהם רעיונות תוכן אחרים באינסטגרם לתמיכה בגיוון?

המטרה העיקרית היא להראות גיוון באמצעות תרבות. לדוגמה, אתם יכולים להנציח כמה חגים אתניים מסורתיים בעמוד האינסטגרם שלכם ולהזכיר כמה עובדים ממוצא אתני זה, חלק מהצוות שלכם

אם תרצו למשוך עובדים מגוונים יותר לחברה, בקשו מחברי הצוות שלכם לקדם את מותג המעסיק דרך חשבונות האינסטגרם שלהם. גישה זו דומה ליצירת לידים, אלא שהעובדים שלכם עוזרים למשוך מועמדים פוטנציאליים לעבודה מהקהילות שלהם.

וכמובן, זה תמיד רעיון מצוין להראות את התפקיד של כל עובד בחברה. כך אתם מכירים בתרומה שלהם, מה שמחמיא לכם כמותג מעסיק.

  1. Marriott- הדגשת חשיבותן של סוגיות חברתיות

התמיכה במטרות חברתיות היא סימן למותג מעסיק בעל מוסר גבוה. מועמדים לעבודה מחפשים לעתים קרובות חברות שבהן הם יכולים לעבוד על פרויקטים מרגשים והן להגדיל את ההשפעה החברתית שלהם.

אז, הדגישו את פעילויות הצדקה שלכם באסטרטגיית מותג המעסיק באינסטגרם כדי להראות אילו נושאים חברתיים תומכים בחברה שלכם.

לדוגמה, מריוט מבטאת את תמיכתה בקיימות על ידי הגנה על בתי גידול לצבים ושיתוף פעולה עם דייגים מקומיים ברחבי העולם:

marriottcareers

Credit: Marriott Careers

עמוד האינסטגרם של מריוט מציג גם את עובדיה משתתפים במרתוני צדקה ואירועי גיוס כספים. כך, החברה מכירה בכך ששינוי אינו אפשרי ללא תרומת הצוות שלה.

איך עוד אתה יכול להדגיש סוגיות חברתיות כדי לבנות מותג מעסיק?

אם אתם מחפשים מועמדים פוטנציאליים לעבודה שישתפו את התשוקה שלכם למטרה חברתית מסוימת, אתם יכולים לשלב את אסטרטגיית המותג של המעסיק שלכם באינסטגרם עם הסברה בדוא"ל. לדוגמה, אתם יכולים להציג את הפוסט שלכם באינסטגרם בניוזלטר וליידע אנשים נוספים על ארגוני הצדקה שבהם אתם תומכים.

אתם יכולים גם לבקש מהעובדים שלכם לשתף את המטרות המועדפות עליהם בעמוד האינסטגרם. גוגל מרבה לתרגל גישה זו, ונותנת לצוות שלה פלטפורמה למשוך תשומת לב ציבורית לנושאים חברתיים פחות פופולריים.

מלבד זאת, השקת קמפיין שותפים, שתוכל לנהל באמצעות Affiliate, יכולה לעזור לכם לגייס כספים עבור הנושאים החברתיים שאתם מתלהבים מהם. קמפיין כזה יעניק לכם פרסום רב ויתרום למותג המעסיק שלכם.

השקיעו במותג המעסיק שלכם

אם אתם רוצים להביא יותר מועמדים מתאימים לצוות שלכם, זה יהיה די קשה להשיג ללא מותג מעסיק חזק. אנחנו חיים בעידן שבו כולם מחפשים את כולם בגוגל. ואין ממה לפחד אלא לנצל זאת.

אתם יכולים להתחיל לבנות את מותג המעסיק שלכם באינסטגרם כדי להראות איך זה לעבוד בחברה שלכם. לדוגמה, אתם יכולים להציג את העובדים שלכם שיספרו על חוויות שונות במקום העבודה והטבות בעבודה.

אם אתם רוצים למשוך את המועמדים הנכונים, זה תמיד רעיון מצוין ליצור תוכן המייצג את ערכי החברה שלכם, כגון תמיכה בגיוון, גמישות ונושאים חברתיים שונים.

וכדי להראות צד סתמי יותר של החברה שלכם, אתם יכולים ליהנות עם תוכן מאחורי הקלעים. כתוצאה מכך, תיצרו תמונה מעוגלת היטב של המעסיק שלכם באינסטגרם ותשיגו את תשומת הלב של המועמדים הטובים ביותר בשוק.

 

אם אהבתם מה שקראתם, הירשמו למטה לרשימת הניוזלטר שלי 🙂

מותג מעסיק

הישארו מעודכנים