חזרה לAI

סלבריטאים משתמשים בבינה מלאכותית כדי לקחת שליטה על הדמויות שלהם

סלבריטאים מתחילים למכור את הרישיון לדמות הווירטואלית שלהם כדי שיוכלו להיות בפרסומות מבלי להופיע בפועל.
הם פשוט נסרקים לתוך מערכת ואז ניתן להשתמש בהם בפרסומות או בסרטים ללא צורך להגיע אפילו.

אם ראיתם את הפרק במראה השחורה "ג'ואן איומה", זה עשוי להרגיש כמו משהו מוכר (ודיסטופי משהו).

נשאלת השאלה, האם זה יכול להיות מדרון חלקלק עבור שחקנים?

כמה זמן יעבור עד שבינה מלאכותית רק תייצר סלבריטאים חדשים שלא קיימים בפועל, כך שחברות לא יצטרכו לשלם לשחקנים עמלות כלשהן כדי להעניק רישיון לדמותם?

האם נוכל לראות עתיד שבו כוכבי קולנוע מפורסמים לא באמת קיימים בעולם האמיתי? הניחוש שלי הוא שסביר להניח…

עם עליית הבינה המלאכותית הגנרטיבית, העתקים דיגיטליים של פרצופים מפורסמים החלו להופיע באינטרנט בתדירות גבוהה יותר – לעתים קרובות ללא רשות מהדמויות עצמם.

עכשיו מפורסמים מנסים להצרף אל שיגעון הבינה המלאכותית הזו. הם עושים עסקאות עם מותגים כדי להכניס כפילויות של עצמם, אשר נוצרו על ידי בינה מלאכותית לקמפיינים שיווקיים – מה שמעניק להם יותר שליטה ויותר מרחב בסוגי העסקאות שהם יכולים לעשות.

מותגים, בינתיים, יכולים להשתמש בשכפולים דיגיטליים בדרכים שהם מעולם לא יכלו להשתמש בכוכבים עצמם – כמו: שינוי המראה של הכוכבים כדי לבטל את הזדקנותם, לגרום להם לבצע הישגים שהסלבריטאים האמיתיים מעולם לא הצליחו ולקיים שיחות ספונטניות עם לקוחות.

סלבריטאים "מקבלים תשלום, אבל הם לא צריכים להגיע", אומר טום גרהם, מנכ"ל סטארט-אפ AI Metaphysic.
הם רק צריכים לבלות כמה דקות בסטודיו עם סורק תלת מימד, שיכול ליצור ייצוגים שלהם עבור אינספור שעות של תוכן.

בשנה שעברה, למשל, השיקה פומה קו מוצרים חדש בשבוע האופנה בניו יורק בעזרתו של כוכב הכדורגל הבינלאומי ניימאר – שהופיע באירוע כאווטר תלת מימדי שנוצר ע"י בינה מלאכותית אשר נוצרה עם אפליקציית MetaHuman, חלק מ-Epic Games ' Unreal Engine suite, אשר תוכננה במקור כדי ליצור דמויות כמעט אמיתיות עבור משחקי וידאו. האווטאר הציג את האופנות החדשות של פומה על המסך במהלך אירוע וירטואלי שחפף לתצוגת המסלול של המותג.

פומה יכולה להשתמש בכפיל הדיגיטלי של ניימאר במספר הגדרות למשך החוזה שלה עם הכוכב, אומר אדם פטריק, מנהל המותג הראשי של פומה; הדמות שלו הופיעה בעבר בקמפיין 2021 בפלטפורמת המשחק Fortnite.

 

ספורט וקולנוע

שותפויות של סלבריטאים עם מותגים הם עסק גדול; נייקי, למשל, הייתה אמורה לשלם לספורטאים, קבוצות וליגות 1.3 מיליארד דולר בעסקאות תמיכה בשנת הכספים שהסתיימה ב-31 במאי.

העלייה של כפילויות וירטואליות עשויה לשנות לצמיתות את האופן שבו מפורסמים מתמודדים עם מותגים. בחלקו, כוכבים יכולים להופיע בדרכים שמעולם לא יכלו להופיע בעבר.

בשנת 2021, Metaphysic השתמשה בבינה מלאכותית כדי ליצור הערכה של כוכב ה-NFL לשעבר דייון סנדרס, כפי שהופיע בליל הדראפט של ה-NFL 1989, עבור מודעה לקידום מותג סכיני הגילוח Gillette של פרוקטר אנד גמבל. סנדרס קיבל תשלום עבור הפרויקט, וגם התייעצו איתו לגביו.

אגדת הגולף ג'ק ניקלאוס סיכמה לאחרונה עם חברת AI Soul Machines ליצור גרסה מונעת בינה מלאכותית שלו בשיא הקריירה שלו, כשהיה בן 38. ניקלאוס בן 83 כיום!

"במובן הדיגיטלי, הם חיים: הם יכולים להתחבר רגשית; הם יכולים לבדר; הם יכולים ליצור אינטראקציה בזמן אמת", אומר מנכ"ל Soul Machines, גרג קרוס.
"זה העתיד של השיווק."

בינתיים, סוכנות הכישרונות ההוליוודית CAA הצטרפה ל-Metaphysic, Soul Machines וחברות בינה מלאכותית אחרות כדי "להבין היטב מה קורה ולתת ללקוחותינו את העצות הטובות ביותר כיצד הם יכולים להשתמש ב-[AI] כדי לקדם את הקריירה שלהם ואת השיטות השונות שהם יכולים לעשות כדי להגן על עצמם", אומרת הילארי קריין, המנהלת המשפטית הראשית של CAA.

כמה עסקאות הוליוודיות כבר מתעוררות. Metaphysic, למשל, חתמה לספק שירותי בינה מלאכותית לסרט הקרוב של רוברט זמקיס בכיכובו של טום הנקס.

 

על המסלול

דוגמניות אופנה, אשר היסטורית אינן בעלות על הזכויות של התמונות שלהן, החלו גם לבחון דרכים לנהל בצורה אקטיבית יותר את הזהות הדיגיטלית שלהן.
דוגמנית העל אווה הרציגובה חשפה באפריל גרסה וירטואלית של עצמה – שנוצרה גם בפלטפורמת Epic Games – אשר יכולה לצעוד על המסלול בתצוגות אופנה מקוונות.

הבעלות על הגרסה הוירטואלית נמצאת גם אצלה וגם אצל הסוכנות שלה, ולא אצל מותג מסוים או סטודיו לצילום.

"זו הרחבה של המותג שלה במובנים רבים שפותחת בפניה הזדמנויות חדשות לעסוק באופן יצירתי עם שותפויות מותג או תדריכים יצירתיים", אומר סיימון ווינדזור, מייסד שותף ומנכ"ל משותף של חברת ההפקות הווירטואליות Dimension Studio, שהובילה את הפּרויקט.

משווקים גם צופים שהצרכנים יוכלו יותר ויותר ליצור אינטראקציה עם הכפילים הדיגיטליים. Soul Machines כבר יצרו כפילים אינטראקטיביים עבור כמה סלבריטאים.
החל מחודש שעבר, מעריציו של כוכב ה-NBA לשעבר, כרמלו אנתוני, יכלו לעקוב אחר אישיותו הדיגיטלית האוטונומית באינסטגרם, TikTok, Twitter ויוטיוב.
"דיגיטל מלו" תענה לשאלות המשתמשים ותקדם את פעילותו מחוץ למגרש של אנתוני, שהיה שותף להקמת קרן הון פרטית לאחר פרישתו.

מנקודת מבט של המותג, וגם מנקודת מבטם של הסלבריטאים, יש דאגה על 'חוסר שליטה'. ולכן, השאלה המתבקשת כאן היא, האם התועלת שווה את הסיכון?

 

בא לכם להמשיך להיות מעודכנים בכל נפלאות ה- AI? כנסו לקהילה שלי בפייסבוק מכאן

celebrities and AI

הישארו מעודכנים