חזרה לBranding

שיווק באמצעות משפיענים בשנת 2023 ומגמות לשנת 2024

מבוא

שיווק באמצעות משפיענים כולל שיתופי פעולה בין מותגים למשפיענים – אנשים עם כמות ניכרת של עוקבים מעורבים במדיות חברתיות. במקום שהמותגים יוצרים תוכן בעצמם, המשפיענים הופכים לתומכי מותג המייצרים תוכן וממליצים על מוצרים שהם באמת תומכים בהם.

שותפות אסטרטגית זו מאפשרת למותגים לנצל את הקול, הסגנון והקהל הנאמן של המשפיען כדי לקדם מוצרים ביעילות. עם המשך הצלחתן של פלטפורמות חברתיות ותרבות המשפיענים בשנת 2023, יותר מ-4.6 מיליארד משתמשים יומיים פעילים במדיות חברתיות מספקים פוטנציאל הגעה עצום.

הערכות התעשייה מעריכות כי שיווק באמצעות משפיענים יגדל ליותר מ-25 מיליארד דולר עד סוף שנת 2024. זה מבסס קמפיינים באמצעות משפיענים, כאלמנט הכרחי באסטרטגיות השיווק של מותגים בכל המגזרים.

פוסט זה מנתח את המצב הנוכחי בתעשייה: דוגמאות מרשימות לקמפיינים, תובנות לגבי עלויות, טקטיקות מדידה, ומגמות חזויות ל-2024 – המדגימות בדיוק מדוע מותגים חייבים לתת עדיפות לשותפויות עם יוצרים למיניהם.

 

דוגמאות עיקריות לקמפיינים בשיווק באמצעות משפיענים:

  1. קמפיין Reebok X Zumiez עבור נעלי Club C 85

Reebok, יחד עם קמעונאי Zumiez, ניצלו משפיענים באינסטגרם וTikTok כדי לקדם את נעלי ה-Club C‏ 85 שלהם. עם יוצרי דור Z המתמקדים בסגנון רחוב וייחודיות,
הקמפיין יצר מודעות ועניין משמעותיים.

תוצאות:

* 927.6 אלף חשיפות

* 55.6 אלף מעורבויות

* 6% שיעור מעורבות

  1.  השקת תוכנית השגרירים של Express

על ידי שיפור תוכנית השגרירים שלה ומעבר לפלטפורמת המשפיענים Mavrck, מותג האופנה Express, רשם עלייה מרשימה במכירות. המיקוד בתוכן של משפיענים הניב רווחים רבים, עם עלייה של 168% ב-ROI באמצעות הפלטפורמה המשופרת.

  1. קמפיינים של Champs Sports עם משפיענים ספורטאים

Champs Sports ערכו ארבעה קמפיינים עם משפיענים ספורטאים שהניבו תוצאות מעל לכל בנצ'מארק שעשו בעבר.

תוצאות:

* 3 מיליון חשיפות

* 353.1 אלף מעורבויות

* 11.8% שיעור מעורבות

סיפורי ההצלחה הללו מצביעים על חיוניות השותפויות עם משפיענים להנעת reach, מעורבות והמרות מעבר לקניות מדיה דיגיטליות טיפוסיות.

 

עלויות של קמפייני שיווק יעילים באמצעות משפיענים:

בזמן שהתעריפים נותרים בלתי צפויים, העלות הממוצעת לפוסטים ממומנים באינסטגרם מתחילה בין 250$-450$ ל-10 אלף עוקבים.
אולם, העלות המדויקת תלויה במספר גורמים מרכזיים:

  1. מספר העוקבים ורמת המעורבות

משפיענים זעירים עם 5,000-10,000 עוקבים מעורבים לרוב מתחילים מ-250$ לפוסט. משפיעני-על עם 500 אלף עוקבים ומעלה יכולים לגבות 5 אלף $ ומעלה.
יוצרים בינוניים עם רמות מעורבות גבוהות מאזנים בין השפעה לבין מחיר.

  1. ציפיות מפורמט התוכן

פוסטים של תמונה הם בעלי מאמץ מינימלי, אבל פרסומות וידאו מופקות לרוב מ-1,000$ ומעלה הדורשות השקעת זמן רבה יותר. מותגים חייבים להציב ציפיות כראוי!

  1. אורך הסכמי החסות

עסקאות שגרירי מותג ארוכות טווח, מצדיקות השקעה גדולה יותר, במיוחד בהסכמי בלעדיות המגבילים קידום עם מותגים מתחרים. חוזים ברורים מונעים בעיות.

  1. פוטנציאל השפעה ייחודי

משפיענים מפורסמים עם השפעה והגעה (Reach) יוצאת דופן לתרבות הפופ, מצדיקים את העלות הגבוהה יותר שלהם דרך חשיפה עצומה.

מותגים יכולים לקזז את עלויות הקמפיין באמצעות קודי קופון ייחודיים והצעות שותפים כדי לעקוב אחרי מעורבות ומכירות ישירות הנגרמות על ידי משפיענים.
ככל שהיוצרים צוברים פופולריות על פני חסויות רב-שנתיות, גם שיעורי ההתמקחות מולם עולים עם הזמן.
לכן, שותפות מוקדמת לנעילת הסכמים היא מועילה. ליעילות עלות, מיקרו משפיענים וננו משפיענים מניבים תוצאות מעורבות והמרה חזקות.

 

מדדי מפתח ו-KPIs למעקב:

ניתוח ביצועי הקמפיין באמצעות מעקב מאפשר למותגים לכמת הצלחה, לשפר שותפויות עתידיות ולשפר אסטרטגיה באופן רציף. מדדי מפתח כוללים:

  1. המרות ישירות והכנסות

באמצעות קודי מעקב ייחודיים, קישורי שותפים וכתובות URL ניתנות למעקב, מותגים יכולים לקשר הכנסות ישירות בחזרה לתוכן מקודם של משפיענים. מדדי ביצוע כגון ROAS מדגימים תשואה כספית ברורה.

  1. מודעות למותג והיקף Reach

מדידת היקף ה- Reach דרך נפח חשיפות, הקלקות, צפיות וגילוי באמצעות מעקב תגיות. זה מציג השפעה רחבה מעבר להמרות ישירות המשפיעה על עליית מותג.

  1. שיעור מעורבות בפוסטים

ממוצעי שיעור מעורבות משתנים בין תעשיות, אבל שיעורים גבוהים מדגימים הדהוד חזק של תוכן ומותג אישי של משפיען עם הקהל שלו. זה תורם למודעות מותג ויעדי המרה.

  1. איכות התוכן ושימוש חוזר בנכסים

הערכת המשיכה הויזואלית, שיעורי הקלקות ופוטנציאל שימוש חוזר בין פלטפורמות. תוכן איכותי ויזואלי גבוה וביצועים גבוהים מאששים עלויות הפקה גדולות יותר ותשלומי משפיענים.

 

מגמות צפויות בשיווק באמצעות משפיענים לשנת 2024

  1. המשך צמיחה מהירה של התעשייה

גודל השוק הנוכחי של משפיענים המוערך ב-16.4 מיליארד דולר צפוי לצמוח במהירות בשנת 2024, וצפוי לחצות תעשייה של יותר מ-25 מיליארד דולר עד סוף השנה.
שותפויות אסטרטגיות עם משפיענים הן עתה הכרח.

  1. התמקדות בווידאו קצר

עם המשך צמיחה שיאית של TikTok ומעורבות גבוהה יותר ב-Instagram Reels מאשר ב-Feed, תוכן וידאו בידורי וחינוכי קצר יספק ערך עצום למותגים.

  1. מגמה של מיקרו משפיענים ומשפיעני נישה

יוצרים עם 5,000-100,000 עוקבים המתמקדים בנישות תוכן ספציפיות לעיתים קרובות משפיעים יותר על העוקבים שלהם ממשפיענים מפורסמים. השילוב מוביל למעורבות והמרה גבוהים יותר.

  1. האצה של תוכן אינטראקטיבי ושווה רכישה

Instagram Shop, שידורים חיים ושילוב קישורי שותפים בווידאו הופכים רכישות ממשפיענים לפשוטות יותר בזמן שפלטפורמות seamless לגילוי קניות.

  1. אימהות ודור Z נותרים קהלי יעד בעלי ערך גבוה

מגמות והשפעת בני גיל/ילדים מעצבות החלטות קנייה של קבוצות דמוגרפיות אלה ב-2023 והלאה. שתי הקבוצות מגלות באופן פעיל מוצרי צריכה חדשים באמצעות תוכן של משפיענים.

  1. מיקוד באתיקה – דרישות גילוי נאות

הנחיות ה-FTC כעת דורשות תוויות 'גילוי נאות' ברורות על כל הפרסומות הממומנות. בטיחות המותג ובניית קהילה יקבלו עדיפות רבה יותר בהמשך.

 

סיכום

שיווק באמצעות משפיענים מספק תוצאות ניתנות למדידה חזקות במודעות, מעורבות ומכירות KPI. ככל שמותגים מטמיעים מעקב קמפיין ופורמטים גדלים כמו פוסטים לרכישה מגדילים פוטנציאל המרה. תוכן משפיענים יספק ערך עצום ב-2024 – והופך לקריטי אף יותר לאסטרטגיות שיווק העשור הזה.

הקצאת תקציב לאופטימיזציה של שותפויות, מעורבות מוקדמת של מיקרו משפיענים ומשפיעני נישה לטיפוח קהילות, ותמיכה ביוצרים בשיתוף התוכן האותנטי ביותר עבורם יאפשרו למותגים להרחיב באופן רצוף את ההצלחה בשנים הבאות.

 

איפה עוד אפשר לקבל את התכנים שלי?

הצטרפו עכשיו לקהילת ה- AI שלי בפייסבוק – AI Community Hub

עקבו אחרי גם בערוץ ה- YouTube שלי

הירשמו עכשיו לניוזלטר שלי

 

Influencers

הישארו מעודכנים